Jag på spåret, igen!

Idag joggade jag på den slingan jag powerwalkade på igår. Och det känns i kroppen vill jag lova just nu. Man är ju van vid å gå så det kändes inte så mkt ifrån igår. Men nu, några timmar efter 1½ timmes jogging, DET KÄNNS. Men jag står ut, det är ju bara bra. Musklerna får sig ett ryck. De nya livet har börjat. 1½ timme om dagen. Minst en timme! Denna slingan är amazing! Jag lyssnar på musik de tio minuter det tar att gå till slingan, sedan är det naturen och jag.

Det är så härligt att springa i skogen. Det är upp och nedförsbackar så benen får verkligen jobba. Ojämnmark, hjärngympa. Ja, det är grymt. Har hittat två jättefina ställen att grilla på. Dom är säkert välbesökta på sommaren, jag är ju inte den enda som vet om dessa ställerna eftersom att jag alltid möter människor på spåret. Det är alltid någon som hälsar. Precis som om att man är ett när man är ute och rör på fläsket. En del som är på spåret precis som jag har inte ens nått fläsk, inte vad jag kan se.

Men man tränar ju för att vara i form, inte bara för att få bort fläsk. Jag tränar nu för att få bort fläsk. Jag längtar tills jag är en av dom som tränar för att hålla formen! Det här kommer bli bra, jag får inte tappa stinget nu! Det är bara att göra och inte tänka så mkt. Det är de bästa. Jag får all den peppning jag behöver det är bara att go for it nu. Hejdå backon, här ska musklerna fram! Heja mig…

Jag älskar denna slingan, jag ska bygga upp en stark relation till den så att jag vill bosätta mig där, mitt på spåret haha! Nästan så. Det är naturen och jag, i just love it. Att jag inte hittat den tidigare. Men bättre sent än aldrig. Nu är jag och slingan ett. Jag tänkte köpa cocacola idag när jag kom hem, men nej! Då var det meningslöst att springa idag! Plus minus noll. Det är inte min grej, inte längre. Hejdå fläskfia!

Jag är inte så rund om midjan utan det är höfterna som är mitt problem, men dom ska bort. Och jag har läst att det är höfterna som går fort lättast. Sicken tur jag har då. Min röv ska få sig en liten träning också, vänta ni bara. Efter sommaren ska jag vara som ny! Det kan tänkas vara långt kvar, men jag har ett mål och jag går all in.

Måste diska lite snart, köket ser ut som ett bombnedslag. Just nu måste jag bara få vila mina muskler liite. liite till. Ska iaf diska innan halv åtta. Det är om en halvtimme. Då börjar Hitta hem på fyran. Tittar alltid på det. Intressant och värdefullt program. Om ni inte brukar titta på det, do it! 🙂

Kristoffer jobbar på som vanligt, han är så duktig. Han slutar väl vid elva ikväll, som vanligt. Eller om det är kvart i, vet inte. Slutar gör han någon gång iaf. Någon måste ju dra in pengar 😉 haha. Jag längtar tills jag får fasta rutiner i arbetet igen. Till F-vik! Jobba på campingen igen och det gör jag med en stor ära. Alla campare i sommar, välkomna!

Keep up the good work…

2 thoughts on “Jag på spåret, igen!

Tack för att du har något att säga!

