Drömmar

Sitter nu här och har en absolut idétorka på vad jag ska skriva. Det har ju inte direkt hänt något jag behöver skriva om. Idag har jag bara vaknat otroligt tidigt för att jag sov dåligt inatt, tvättat, varit i affär’n och städat lite. Vad mer har hänt? Jag har kollat på en repris av humorgalan och bra kära vänner, ni som blev världsföräldrar! Om jag inte var fattig själv så skulle jag med vara det. En dag ska jag bli det. 100 spänn i månaden! Borde inte vara någonting för de som ligger bra till i sin ekonomi.

Fast i dessa tider ligger väl ingen bra till, eller? Tycker det verkar som om att allas plånböcker är i blåsväder. Om alla bara kunde blåsa till mig så hade iaf jag varit några hundra rikare! Jag har på senaste tiden kommit underfund med hur glad jag blir när jag hör om att det går bra för andra. Förut har jag på någotvis inte lagt så mkt energi på det utan bara tänkt att livet är orättvist. Nu tycker jag att de som kommit dit de är och är lyckliga, verkligen förtjänar det.

Det är dom som har kämpat sig dit där dom är som förtjänar det mest, så enkelt är det. Inga räkmackor eller bananskal här inte! Dom blir jag inte lika glada för. Dessutom så uppskattar man det som händer mer om man har haft det tufft och äntligen nått sitt mål eller delmål. Grattis till alla er som lever i era forntida drömmar, den dag kommer jag också dit.

Min dröm är att bli polis, flytta ihop med Kristoffer och att han ska befrukta mig så att jag får den familj jag alltid velat ha! En egen! Nu har jag ju en familj som är en familj men livet går ju ut på att skaffa en egen, senare i livet. Själv föda barn och vänta på barnbarn  🙂 Jag kanske inte kommer göra saker och ting i exakt den ordning jag nämnde dom men det är iaf det ja vill med livet. Jag ska försöka bli polis, se om man kommer in på några intagningar och klarar det, jag tänker inte ge upp.

Men först vill jag komma in på högskolan ( hälsopedagog ). Men en sak i taget. Väntar ju på besked. Jag förbereder mig på det värsta för att inte bli besviken….

Här är föresten min nya favorit låt! En kille i Jönköping som sjunger…
Han kallar sig för Nomy och har gjort en del låtar som ni kan hitta på hemsidan…. Här är en video:

Kanon, eller hur?

Ps: Min nya header har min broder gjort!

Tack för att du har något att säga!

