Hur svårt ska det va? GE MIG EN CYKEL.

Det blev ingen cykel igår. De hade bara söndriga cyklar på hittegodsgrejset igår. De som varit något å ha gick åt på morgonen. Folket slet och drog 😉 Det vet ju inte jag, men vad jag fick berättat för mig. Så antingen så går jag dit å kollar lite oftare och är som en hungrig varg och visar vem som är starkast eller så gör jag som jag började göra igår. Jag kollade på blocket.

Hittade en igår, lite saftig i pris, så den var jag lite skeptiskt till, hittade en annan. 200 spänn, damcykel. Som hittat! Men den var såld. Nu har jag hittat en som lades ut i morse. Och jag bara måste vara den första som skriver på annonsen haha. Den var också lite hög i pris, 700. Men jag antar att man ska våga pruta haha. Kanske till 500 🙂 Den är fin, har en ny sadel och grejer också. Så vi får se. Har provat å ringa, inget svar. Mejlat, väntar på svar.

Så vi får se. Kommer känna mig pank efter det inköpet men jag tjänar ju på det i längden. När jag har cykeln. Måste ha en innan den sista maj liksom. Det är då den ska sättar i bruk på riktigt då jag ska cykla till jobbet, få motion och spara pengar 🙂 Det miljövänliga valet. Dessutom har jag gått med i viktklubb.se vi får se hur det går haha. Någon som varit med där någon gång?

Idag är det valborg och jag har egentligen inga som helst planer för dagen. Mer än att få tag på en cykel… Det är imorron det är dagen D för att åka till Sthlm. Det längtar jag till. Kommer ju inte kunna handla värsta mycket men jag kommer iaf dit och jag träffar min bror. Så det lär bli fett, fett! Kul är vad det kommer bli. Och jag kanske kan sno en cykel ifrån sthlm å ta med mig hem. För det verkar ju vara det enda sättet att få tag på en billig cykel dessa dagar!

Ne, nu får ni ta det med en nypa salt. Jag ska ju bli polis, inte fan går jag å sno en cykel! Men det förstår nog ni också. Jag har bara tänkt tanken, inte gjort det till handling. Jag gjorde biff igår, för första gången in my life. Och det gick väl så bra som det kan gå för att vara första gången. Kanske inte de godaste, men de var ju absolut inte äckliga. Inte lika goda som pappa kan göra dom men han är ju mer erfaren också än vad jag är, han som har kock som yrke.

Jag fick ig i matlagning på högstadiet för att läraren tyckte att jag borde kunna mer om att laga mat eftersom att min pappa är kock. Precis som om att man blir nån jävla naturbegåvning för det. Fast sen när jag var hos en annan lärare i hemkunskap ( det fanns två ) på elevensval. Då undrade hon vad jag hade för betyg och ja, hon såg förvånad ut. För hon tyckte att jag var värd VG. Så det var nog den där lilla, svettluktande andra hemkunskapsläraren som bara inte tyckte om mig 😉 Men jag fick tillslut iaf G i ämnet.

Solen skiner idag. Om jag inte visste bättre så skulle jag gå ut haha. Men jag ska diska och sånt först och sedan vänta på att få besked om den där cykeln! Alltså, jag vill ha den! VILL VILL! Men det bästa vore ju å hitta någon billigare. Eller vad säger ni? Någon som har en cykel till skänkes? Eller vet något ställe i Gävle som säljer begagnade cyklar? Damcyklar? Får väl köpa en splitter ny!!! För det verka ju aldrig bli så att just jag kan få köpa en jävla cykel. Kanske ska bygga en själv!

Nu ska jag ta tag i dagen. Fånga dagen, Carpe diem lr nått!

One thought on “Hur svårt ska det va? GE MIG EN CYKEL.

Tack för att du har något att säga!

