Ystad – Haparanda är här i Gävle.

Sitter hemma hos mig nu med en fungerande data! Det är verkligen härligt att inte behöva bli arg och frustrerad nu när man ska skriva ett inlägg. Tack kära pojkvän som hjälpt mig. Han är såklart bäst. Just nu är han på jobbet och har ungefär 5 timmar och 50 minuter kvar. Han började halv 3. Hans dator är inte lika kry som min är nu. Som ni kan läsa i hans blogg så vill den inte riktigt gå som han vill.

Han har nästan fixat allt men nu ere internet som inte vill fixas. Och ärligt talat, vad gör man på datorn om man inte har tillgång till internet? Jag kan ju säga att jag gör inte så mycket mer. Det kanske är 17% som går till annat när man sitter vid datorn än just sitta på internet och kolla, chatta och läsa bloggar osv… Hur är det för er? Vad gör ni med era datorer när den inte har sändningen ut till ”civilisationen”?

 Denna söndagen är inte som någon vanlig söndag utan idag är Ystad- Haparanda in town. Vet att jag skrev det igår. Men man måste ju skriva om det på dagen D. Vi får se om jag åker dit vid sju tiden. De verkade vara lite håll-i-gång där redan vid fyra när jag var vid rådhustorget (det är där dom ska hålla till ) å gå på min buss hem till mig. Inte så mycket folk men de kommer väl senare. Jag ska förbereda lite mat nu snart. Göra matlåda tills imorron om man får ryckas in i en ny jobbvecka! 🙂

Jag skulle behöva tvätta så imorron får dom gärna inte ringa haha. Jo, då. Man ska ju jobba så mycket man kan för att överleva i denna världen. Men det vore bara bra om man fick tvätta lite. Fast det är inte många gånger man inte har jobb att göra på en måndag. Mycket kan hända över en helg. Helt klart. Många som ringer in och sjukanmäler sig på morgonkvisten så jag är väl redo iaf. Som en soldat som ska ut i krig. Fast kanske inte lika rädd.

Helgen har i det stora hela varit underbar (självklart). Fast det känns som om att man inte fått så mycket tid med Kristoffer. Just för att jag kom sent på fredagen och han skulle jobba nu på eftermiddagen och kvällen. Så. Men tur att det snart är helg igen då haha. Nästan. Och snart får han faktiskt flytta till Gävle 😉 Även om han tycker om sitt fina Bollnäs. Fast vi har inte brådis. Skulle bara vara härligt å få vakna med honom var eviga dag! Inte har några tider att passa.

Vara där när han kommer hem ifrån jobbet. Göra vardagliga saker tillsammans! Fast vem vet, vi kanske inte skulla passa som sambos. Det är ju inte alla som går ihop på det planet. Nu tror ju jag att vi gör det, men man kan aldrig veta förens man har testat. Och den dagen kommer den med.

Sommaren får gärna komma nu. Våren har knappt slagit ut i full blom och jag vill redan ha sommar. Kanske har jag börjat tänka på sommaren efter frågan jag fick i fredags ”Vad ska du göra i sommar?”. Jag ska jobba på campingen, sola, bada, nå ett mål i livet, åka till Kalmar, leva och njuta av att man faktiskt lever. I sommar kommer man få frågan vad man ska göra i höst. Jag har svar på det också. Förhoppningsvis plugga! Livet som student är nog inte så mycket tuffare än de liv jag lever nu. Jag har ju för vanan att äta som en student iaf haha.

Nu ska jag se till att få bort min fastvuxna röv ifrån datorstolen och se om korven har tinat klart. Sen ska jag slänga iväg några tankesms till min prins som sliter på jobbet! Duktiga han. Lär nog kanske leverera ett blogginlägg senare också. Ha det så bra tills dess. Denna underbara söndag 😀

Då och då snubblar människorna över en sanning, men de flesta reser sig upp och skyndar vidare som om ingenting hade hänt
/ Winston Churchill

Klockan är: 17.36

Tack för att du har något att säga!

