Inlägg på dialekt (förhoppningsvis).

Jag sa ju igår att jag skulle leverera ett inlägg på dialekt idag. Så jag ska försöka med det. För er som inte har läst mitt tidigare inlägg som jag levererade idag så gör det (de är dock inte på dialekt). Ska försöka göra mitt bästa med detta dialektinlägg! Det är dialekt från och med NU ( Tänk på att R;en i orden inte är rullande R, snarare R som sväljs i ett raspigt ljud (småländska/Kalmaritiska). Jag sätter en del R innom paranterser till en början så att ni förstår att dom ska vara där men inget jag uttalar:

Ja hoppas såkla(r)t att ja inte ska jobba imorron, elle(r) hoppas å hoppas, ja vill göra annat imon. Jag behöve(r) sova lite grann. Ja är ganska trött och klockan ä(r) bara lite öve(r) nie. Ja hade tänkt läsa innan jag ska lägga mej men jag vet inte om ja kommer att åka det. Ja ä(r) ju redan trött och gäspar om vatt annat. Sen så bli(r) de inte bättre av att jag vill sova med Kristoffer. Han min lilla sötmuffin som jobba(r) å sliter just nu.

Jag har dessutom bestämt mej fö att börja springa nu när all snö och is är båtta. Så ja ha bestämt mig fö att springa på tisdaga å tosdaga. Sen bero de ju på hu man jobbar också. Om de ä jättesent på de dagarna jag ha satt ut så få man välja en annan dag att springa. Röra på fläsket det ska ja i alla fall. Fö nu ä det dags. Snat sommar liksom, då måste man ju kunna vara nöjd med sej själv. Även om man inte kan hitta en bikini i sin byststolek. Det är jävligt störande och det ska vi inte ens gå in på.

Alla ni småpattade flickor, dröm aldri om något oväkligt stot. Egentligen ä det ju inte ovärklit eftersom att ja har stora bröst. Men du ä bra som du e. Om du har jättesmå så föstår ja att du vill ha större, men tänkt inte fö stot. Tänk inte större än Dkupa. Du kommer få ett helvete. Jag kan skriva en hel punktlista om vafö man inte ska vilja ha stora bröst. Ja har skrivit om det förr, så jag lämna det ämnet nu!

Jag fick ihop lite mat förut och dessutom en matlåda som det va tänkt. Sen om det blir jobb elle inte imon är sånt som mäks. Nu ska jag nog iaf försöka borsta gaddana å hitta till sängen. Ville skriva ett längre inlägg men jag hålle på å somnar. Dessutom är det tröttsamt å skriva på dialekt. Jag vet inte om jag lyckades. Men ja försökte och tycker ni att det ser hemskt ut när ni uttalar oden själva, tänk då hu de låter i väkligheten. ILLA, ILLA!

Ett liv utan diskussion är ovärdigt människan
/ Sokrates.

Klockan är: 21.22

Tack för att du har något att säga!

