Sol, sol! Du är så välkommen.

Igår blev det inget blogginlägg  tyvärr. Men nu är jag här igen. Dagen igår blev inte så trist som jag hade trott. Trodde det skulle vara drygt att jobba till kl 5 på eftermiddagen men det var lugnt ungefär hela dagen. Hade inte så många barn på hela dagen och den sista 1½ timmen så hade jag inga kvar utan gjorde de andra avdelningarna sällskap. Alla var ju utomhus i det fina vädret så det var bara roligt!

Få se vart man hamnar nästa vecka. Man kan ju hoppas att det blir någonstans där man varit förr, eller få vara länge. Nu var jag ju på ett å samma ställe hela veckan och det är lyx… 

Igår efter jobbet var det bara att åka hem, duscha, packa å sticka. Och det var vääldigt nära att jag missade 19.22 tåget men ikke. Jag hann, med ca 3 minuter. Men hade ja inte sprungit lite så hade jag aldrig hunnit, tror jag inte. Det lär jag aldrig få reda på heller. När jag väl var framme hos min favoritkaka så var det kinaresturang som gällde. Myspys. Ett litet B får min favvoresturang allt då de inte hade någon stämningsfull musik på som jag har för mig att det varit förut.

Eller så har vi aldrig varit där när det varit så tomt på folk så man har inte tänkt på det. Nu kände man sig lite ”iaktagen”. Att de få som satt runt om lyssnade på vad man sa. Om det är många på ett och samma ställe så kan man ju inte urskilja enskilda samtal lika lätt, då känner man sig fri att säga vad man vill. Men vi hade det mysigt ändå och det är lika gott som alltid där! Mätt blev man.

Sen gick vi hem å slappade. En utav anledningarna till att jag inte bloggade igår var att det blev så sent. Och en annan anledning var att både min å Kristoffers dator var cp. Nu har vi omformaterat våra och de funkar väl bättre men det är bara jag som fått igång internet på min. Han får kämpa med sin. Min dator är absolut mycket bättre än förut och inte alls så seg som den kunde vara. Man behöver inte vänta i 25 minuter innan den sidan man skrivit in kommer upp.

Man kan titta på klipp på youtube utan att bli illröd i ansiktet av ilska osv. Nu är det som vanligt igen och man kan ta nya tag. Jag har ju inte gått miste om något heller. Alla bilder och så som jag hade på datorn hade jag lagt över på en extern hårddisk så allt är räddat. Allt förutom mina favoriter. Hade en hel del, en del har jag fixat dit igen. Typ de bloggar jag läser mest, de jag bara läser då och då och inte riktigt minns var de heter, har gått förlorade. Men jag vet att jag kommer hitta dom, förr eller senare.

Jag har iaf de viktigaste och det är great! De här till höger tillexempel! 😀
Sen är det andra länkar jag sparat. Förlorat en del recept men jag överlever nog. Det är ju bara till att googla så kommer det ju upp. Men det orkar jag inte pyssla med nu. Har ju installerat om alla grejer jag hade förut på datorn. Kanske inte precis allt, för allt kommer jag inte på nu. Men de lär dyka upp efter ett tag. Allt efter som, som man använder datorn och märker vad det är för installation man behöver. Nu kom jag tex på Java 🙂

Ska även boka tvättid tills imorron, om det finns någon ledig. Vill ha imorron. Imorron kommer dessutom Ystad-Haparanda till Gävle och ska vara på rådhustorget. De är säkert redan i Gävle men det är imorron de sänder därifrån. Kanske man ska kolla på. OM det är så att man orkar! 😉 Inte världens grej men det lär ju vara lite håll-i-gång 🙂

Jag sa ju i förra inlägget att nästa skulle bli på dialekt. Det inlägget kommer att fördröjas för er som sett fram emot det 😉 Men det kommer att komma ett. Kanske imorron! Jag är nästan säker på att det kommer bli imorron. Ni kommer säkert ha lite svårt att tyda men det kommer vara en rolig läsning!
Det har varit fint väder nu i några dagar (för att byta samtalsämne) och det är ju alltid lika välkommet. Lite ruggit i luften men skönt när de inte blåser och solen inte gömmer sig bakom  molnen. Helt underbart. Och våren har även kommit för att stanna här i Gävle detta åår! HÄRLIGT!

En ändring i vädret räcker för att förändra världen och oss själva
/ Marcel Proust

Klockan är: 18.56

One thought on “Sol, sol! Du är så välkommen.

Tack för att du har något att säga!

