Vad är det med mänskligheten?

Ibland kan jag bli så upprörd av människor i vårt samhälle så att det är inte klokt. Jag vet att det inte hjälper så mycket att jag sitter här hemma och svär åt alla de som rånar människor, slår ner dom å tar deras saker. Misshandlar, skjuter, hotar och jaa all brutalitet som bara kan finnas. Jag brukar ju kolla på efterlyst och igår tog dom upp fallet om en kille som var på fel ställe och blev skjuten i huvudet. Avrättad är de rätta ordet.

Polisen har sina misstankar om att det kan vara nån liga eller nått, det var iaf fel person som blev avrättad har dom kommit fram till. Och allt är bara så fel, fel, fel! Varför? Hur tänker människor? Tänker dom alls? Ett steg längre? Nej! Det märkte man i ” Andreas ” fall. Han blev överfallen och misshandlad i herrljunga. Tre killar misshandalde honom blind och sen tog de hans bankkort.

Precis som polisen sa i inslaget att man ser att killen är runt 20 och då borde man förstå att han inte har obegränsad summa pengar på banken. Men eftersom att de kunde vara så jävla blåsta å misshandla honom så antar jag att de inte tänker med mycket. Meningen var väl inte att göra honom blind och slå så allvarligt. Men vad fan tro man? Nu är det som det är och allt de har gjort, de har förstört denna killens liv.

I min värld, jag får inte in det. Jag kan inte förstå hur man kan vilja någon människa så illa. Rasera någons värld. Jag fattar det inte! Jag vet inte om det bara är jag som kan visa empati och emotionell beröring i allt sånt här. Om det är jag som är överkänslig, eller vad det är. Men jag tycker bara att våld och allt vad det nu kan vara är så fel! Sexuellt ofredande, inbrott, mord, incest, våldtäkt… Jag kan hålla på i all oändligheten. Varför gör människor så?

Jag förstår att man kan bli arg, men inte så jävla arg att man inte kan behärska sig och måste döda nån eller misshandla. Jag förstår inte hur vi som lever i ett land utan krig måste råna och förnedra andra. Bara man samlar ihop sig och kämpar på om man har det svårt å inte så mycket pengar så är ju inte rån lösningen! Du åker med all sannolikhet dit för det och måste sitta i finkan, hur bra är det? Bättre å gå den inte jätte lätta vägen för det kommer tillbaks på dig och slår till 100000 meer än om du stått på dig å kämpat istället.

Det sägs att tillfället föder tjuven. Men ett välorganiserat och planerat rån är ju inte direkt en tillfällighet. Vet inte vad man ska säga om detta samhälle och människor i sig. Människor som kan sticka kniven i nån annan i stridens hetta. Jävla människor är allt jag kan säga. Men man ska inte dra alla över en kamm.  Det finns självklart helt underbara människor som är genomsnälla och helt fantastiska.

Jag tänker såklart på Janina Nilsson. Hon har själv överlevt ett konstrationsläger och absolut inte haft det lätt i sitt liv. Nu är hon en aktiv tant som hjälper sina medmänniskor och barn på barnhem och gör vad hon kan för att dra sitt strå till stacken. En som tänker på andra som inte har det lätt. Man gör ju det, när man själv haft det svårt. Det vet jag! Jag vill att alla ska ha det så bra som möjligt. Men det är ju inte så lätt när det finns människor som överfaller och  förstörs andras liv.

Något som hände Janina Nilsson. Några tog hennes bil men den har nu återhittats. Men hela situationen som har hänt och vad hon fick vara med om har skrämt henne och hon vill inte längre gå ut, lika mycket som förut och hon förfäras så att hon inte kan ta sig till sina barn ( som hon kallar dom ) på barnhemmet.

Efterlyst är på alla sätt ett bra program och det är många fall som lösts och att allmänheten hjälper till. Det är samhället som är den stora lösningen i fall. Vittnen. Var inte rädda, stå upp för andra! Hjälp andra så kommer du må bättre också, jag lovar. Dessutom är Leif och Hasse så goa!
Igår mitt i allt elände så ställde Hasse en fråga till Leif där han sitter och chattar med personer som har frågor eller så om olika fall. Men leif hör inte så hasse bara: ”Leif Hallå?” Då vaknar han upp ifrån datorn.

Det låter kanske inte så roligt men att se det är ju en annan sak 😉 Jag tycker det är bra att dom kan vara lite skojfriska i stundens allvar. Nu har hela detta inlägget handlat om allt elände som sker. Det finns så klart underbara saker här i världen också. Som att solen skiner och är varm. Men inte här, mest i södern. Här har det kommit ett par flingor idag. Men inget som stannade. Jag höll andan när jag såg flingorna. BORT MED ER!

Har jobbat idag, som vanligt, imorron blire mer. Och sent. Så kommer inte komma ett inlägg förens typ denna tiden imorron. Om jag kommer orka. Lång dag imorron helt enkelt. Kristoffers dator är cp så han är inte på msn men vi snackar just nu i tele istället 😉 och imorron ska vi ses! Min pääärla! Längtar redan…

Eftersom att min dator är seeg så seg idag så kan jag inte söka efter citat så det uteblir. Ni kan ju titta in mitt nya utseende jag fixade på bloggen igår. vad tycks? 😉
Ha en bra kväll alla. Sov så gott sedan!

Klockan är: 20.40

2 thoughts on “Vad är det med mänskligheten?

  1. Jag kan inte heller förstå vad det är som gör vissa människor till totala knäppgökar! Hur kan man bara ge sig på andra så?

    Det blev snyggt!

  2. Jaa, vad är det med den, mänskligheten… Skatan blir verkligen också såå frustrerad så ledsen, galen , ursinnig… över det meningslösa våldet…Finns det förreseten något ”meningsfullt” våld ??… Knappast. Hur jag än försöker kan jag aldrig förstå… hur dessa våldsverkare fungerar, tänker… Kramar får du av mig i massor!

Tack för att du har något att säga!

