Godmorron mina kära vänner! :D

Jag tror att tuppen bruka gala vid 6 och att det är arlamorgonstund. Så därför kan jag egentligen inte säga att jag varit upp med tuppen för jag gick upp vid sju. Det är ju nästan som om att tuppen tagit sovmorgon i så fall. Fast tuppen har nog egentligen ingen bestämd tid utan han galer så fort han ser solen eller nått. Arlamorgonstund är säkert klockan fem då bönderna går upp för att mjölka.

Jag var iaf trött när jag gick upp. Sovit lite oroligt inatt ocn när jag väl vaknade så vaknade jag med ett ryck när klockan ringde för jag drömde precis att de ringde ifrån Vikarieförmedlingen och trodde ju givetvis att det var dom. Men det var bara klockan som sa åt mig att vakna. Så nu är jag vaken och har ätit frukost och väntar på att just vikarieförmedlingen ska ringa. Får se om de gör det. Om de inte gör det så går jag och lägger mig en stund vid tio igen.

Idag är det inte lika vackert väder som det var igår. Det är molnigt och disit inte alls något kul väder.  Men jag funderar ändå på att ta vårjackan idag, alldeles för varmt i vinterjackan. Nu när det är moln och dis så kanske det är lite ruggit. Vi får se hur jag gör. Hade helst haft sol idag med men det är kanske inte så konstigt. Sol gör en glad.

Ingen är vaken på msn vid den här tiden, vad är det här? Eller dom kan ju vara vakna men på jobb lr skola, det är ju sant. Bara jag som sitter här och väntar på att få jobba 🙂 De lär de ju göra. Man får vara beredd mellan 7 och tio som jag nämnt innan. Allt kan hända. En gång ringde de vid nio så allt kan hända. Oftast ringer de ju vid den här tiden. Mellan sju och halv åtta.

dsc062162  Nu var vädret precis på tvn och det  verkar inte bli så fint väder nu de kommande dagarna. Men solen skulle titta fram på fredag och lördag. Det blir väl bra, fint i påsk.  Och jag längtar redan till helgen! Jag och Kristoffer ska plocka påskris och sånt. Vi lär får de myspys han och jag! Som alltid…
Undra vad jag ska göra idag om det inte blir nått jobbande…..

Det finns egentligen inget dåligt väder, bara olika former av bra väder
/ John Ruskin

Klockan är: 07.41

One thought on “Godmorron mina kära vänner! :D

  1. Det finns viiissst dåligt väder… och det hjälper inte om man har stövlar regnkappa med kapuschong..handskar etc etc… Är vädret dåligt (för mig alltså) så ääär det dåligt. Jättebra för en fiskare kanske… eller Snömannen vid snöstorm… men skitdåligt för Skatan som bara gillar uppehållsväder och helst sol… kanske lite fint vårregn… men that´s it… Kram!

Tack för att du har något att säga!

