Nått jobb resten av veckan?

Gick upp ganska tidigt idag även  om jag hade sovmorron. Gick upp klockan 07.15 ungefär. Började inte förens halv tio. Sedan slutade jag halv fem. Idag var jag som sagt på ett helt nytt ställe och det var ganska bra. Man vet ju vad man har att jämföra med och jag har ju ett ställe som är ganska oslagbart. Allt är bra där. Så får hoppas att jag får komma dit mera.
Har iaf ringt till en telesvarare idag och sagt att jag är ledig för jobb nu i veckan. Och när jag inte är det. Så att de har koll.

De har inte ringt idag om något vikariat imorron så de lär väl ringa imorron på morgonen och då får man vara uppe med tuppen! Jag är ju van vid det nu så det gör ju inget. Vaknade tidigt i helgen också, när man egentligen har haft sovmorron. Nästa vecka så ska Kristoffer arbeta som aldrig förr! Men det blir massvis med pengar så det blir gött och bra i dessa tider.

Vi har nog lite flyt nu tror jag. Jag och Kristoffer! Det är precis så det ska vara. Så att vi kan hitta på lite grejoor! Kanske ut och resa igen. Vi får se. Man lär ju spara till sämre tider också. Om man tänker ett steg före hela tiden.

Idag är det Halv åtta hos mig på tv och så är det Färjan 2. Ganska dumt att döpa det till Färjan 2 tycker jag. Istället för att säga att det är andra säsongen av Färjan. Men men, kanal fem gör väl som dom vill antar jag. Men nu har jag iaf sagt vad jag tycker. Och för att gå över till något helt annat så var det ju ett år sedan som Engla blev mördad igår och det har nog inte undgått någon att det var ett år sedan då för det var flera sidor om det i Aftonbladet och säkerligen i Expressen också.

Jag tycker bara att Fallet Engla redan fått så mycket uppmärksamhet och behöver inte fler sidor i tidningarna. Jag vet inte men om jag var en familjemedlem så skulle jag bara tycka att det var jobbigt att hela tiden få något så personligt utskrivet i medier. Det har ju varit Jordbävning nära rom vid typ fyra i morse och massor ha dött. Nu får vi bry oss om det istället.

Eller om alla motorcykel olyckor som händer nu när det kommit lite värme till Sverige.  Färska nyheter och inte äldre. Jag förstår att man vill hedra minnet av Engla. Men kan inte var och en göra det enskilt än att alla medier ska vara med på kalaset?
Jobbigt att vara offentlig säger jag bara. Alla vill väl vara rika och berömda men ingen vill lägga ut sitt privatliv i pressen och dela det med hela Sverige.

Förutom de som hela tiden är på löpet. Skandaldrottningar och kungar! Dom är ju sådana dära, mediehoror! Sådana finns det ju. Eller som tex Robinson-robban som fejkade en våldtäkt. Det var ju flera sidor skrivna om det i några dagar. Men det är också en äldre nyhet som inte behöver mer uppmärksamhet, men jag kan tänka mig att jag fick lite träffar nu bara för att jag skrev robinson – robban.

Nu ska jag se va det finns att äta för lilla mig. Har inte lagat mat än, men handlat det har jag. Och skickat i väg lite papper och tittat på deklarationen. Massor som ska göras när man är en vuxen liten skit.

Och föresten. Jag har hittat en blogg som jag sökt efter. Eller hon hittade mig och skrev lite till mig. Jag visste att hennes blogg var något fågelnamn, jag tror att jag googlat på säkert 10 olika fågelnamn. Men nu vet jag va det var för namn. Skatanstankar. Så nu har jag lagt till henne bland mina GULDKORN! Så ni kan ju titta in till henne. Hon har mig i sin bloggroll också nu. För hon hade tappat bort mig med.

Hon sa att hon skrivit i min blogg innan, det hade jag ju bara kunnat kolla så hade jag ju hittat henne för länge sedan. Men är man dum så är man haha!

Alkohol, choklad och jordnötter. Vem behöver mat?
/ Torsten Ehrenmark

Klockan är: 18.51

Tack för att du har något att säga!

