Dags för skatteåterbärgning!

Nu har jag landat här hemma och måste verkligen få mina strumpor tvättade.. Jag hade dom i fredags på jobbet och idag. Och dom stank redan i fredags och nu förgyller dom min lägenhet med sin jättegoda doft. NOT! Ska tvätta på onsdag så då blir jag av med det. Sen blir det inte bättre av att avloppet som jag försökte rensa när jag städade börjat stinka. Viss skit ska man bara låta vara verkar det som! Ska aldrig mer försöka anstänga mig 😉

Min och Kristoffers helg har varit bra och mysig som alltid. Vi har lirat Mario party 8 en hel del och det har i det stora hela gått bra, särskilt idag då vi hade 8 stjärnor och dom 2 eller nått.. Vi hade sådan enorm tur! Men vi är ju bäst på alla spel och sådant med.  Ni som lirat det spelet vet ju vad det går ut och och så vidare. Orkar inte riktigt dra det för jag kan tänka mig att det inte är alla som är intresserade av det.

För att uppdatera er på mitt datorproblem så är det inte löst. Kristoffer skulle ju försöka lösa det men han kunde inte komma på vad det var just då. Vi kunde omformaterat den men vågade inte ta den risken eftersom att vi inte visste om man behövde n yckel till windowsgrejset. Jag har ju skivan men sen så visste vi inte om det krävdes en nyckel. Jag kan inte minnas att jag behövt det förut. Vi får se.

Kanske kan köpa en ny när skatteåterbärgningen har anlänt. Dags att deklarera nu, det är iaf vad papprena man fått säger. Så det ska jag göra! Funderade på att lägga de pengarna på körkort (även om min farfar har sagt att han kan betala mitt ). Vi får se vad de pengarna ska gå till. Man kanske kommer i en värsta kris å måste handla smink för alla pengarna man får! HAHA. Ne, det lär inte hända.

Alla längtar väl till skatteåterbärgningen i dessa tider kan jag tänka mig. Då kan man iaf känna sig lite halvrik. Om det går som planerat, men det lär det väl inte göra. Man lär ju behöva pengarna till att överleva, säkerligen. Aja. När jag hade börjat planera som bäst vad jag skulle göra med pengarna så tänker jag på min egen överlevnad haha. Man bor ju inte hemma längre direkt.

Imorron ska jag njuta av min lunch när jag jobbar iaf. Har rester ifrån när vi grillade och köttet blev ju riktigt lyckat så helst skulle man ju vilja sitta i ett eget rum och njuta istället för att avbrytas hela tiden och behöva ge barnen mat och fylla på där och se till så att de sköter sig och en vill gå på toa och hej och hå. Maten hinner bli kallt innan man får sätta tänderna i den där utsökta köttbiten 😉 Vi får väl se. Nya ungar och nya namn att ta itur med imorron. Vi får se hur det går med alla stadsbarn….

Så länge små barn tillåts att lida finns ingen äkta kärlek i världen  ”
/ Isadora Duncan

Klockan är: 21.31

2 thoughts on “Dags för skatteåterbärgning!

Tack för att du har något att säga!

