Vårsoool… Vår sol. Jaa, både och.

Är äntligen hos Krisoffer 🙂 Vi slappade mest igår. Kollade på Berg flyttar in och lite så. Spelade de nya spelen han har köpt till Nintendo Wii. Mario Party 8 är ju självklart en favorit redan. Har spelat Mario Party 4 på Game cube. Det är mycket roligare och snyggare i nintendo wii, om jag får säga det själv. Så vi får väl se om det blir lite mer spelande ikväll. Just nu är det så fint väder att man absolut inte vill var inne.

Vi har varit på Karlssons som har öppnat här i Bollnäs och tittat lite. Inhandlade lite småprylar, tog en korv utanför och gick till Hemköp. Snart ska vi grilla, vi är i full gång med förberedelserna och den här elgrillen han har är verkligen helt fucked up konstruerad. Förstår inte riktigt hur dom har tänkt med själva anordningen av grillen. Annars funkar den ju kanon och är hur bra som helst. Lär bli hur gott som helst och det gäller att ta vara på dessa solskensdagar som vi får nu. Man veet aldrig om det blir något så kallat bakslag och vintern är ett faktum igen. Imorron kanske det snöar, vilket jag hoppas att det inte gör.

Vill inte dra förhastade slutsatser och säga att våren är här, för det gjorde jag för några veckor sedan, dagen efter var det så gott som snöstorm. Men nu vill jag tro att våren även har kommit till Gävle. Än är det en del snö kvar. Men man har ju fått fram lite gräs här och var. Inte det grönaste än, men det kommer det också. Härliga sol och härliga dag. I dessa dagar är det inte alls bittert att vara ute med ungarna på förskolorna, det är bara underbart! Förut har man inte velat gå ut för all snö. Hallelulija.

Idag har det varit pådrag i Gävle kan jag tänka mig. Med uttagning till Idol och grejer. Jag har flytt till Bollnäs över helgen för att slippa all hysteri 😉 Eller så är jag i Bollnäs för att Kristoffer bor här 😉 Ska hem imorron. Jobba på måndag. Börjar halv tio och slutar halv fem. Så det blir lite cash. Och sovmorron, gött! Jag blev nästan dubbelbokad. Så ere när man är eftertraktad 🙂 Dom ringer till och med personligen efter mig. Då har man väl ändå gjort något bra? Det är ju bättre för barnen att ha en och samma vikarie som kommer, blir en annan kontakt då. Den är bättre. Både med personal och barn.

Allsvenskan spelas just nu. Så nu vet man att värmen är på gång. Fotboll och en kall bira är grejer det! Särskilt om man kan sitta på någon uteservering nånstans å se matchen. VILKEN stämning. Fast stämningen är bäst när det är landslaget som spelar. Nästa sommar, VM och grejer! Då är det nya tider som gäller, härliga tider. Det är gött med fotboll, gemenskapen som blir. Man kan titta på en match bara för att känna gemenskapen med de andra. Härliga fotboll 😀

Nu ska jag se vad vi ska göra mer av grillningen. Kom gärna över på en mumsbit!

/ TUREEEZ

Tack för att du har något att säga!

