En varm dag uppe i norr.

Idag har man jobbat och likaså blir det imorron. Och med det sagt så tror jag nog att ni förstår att gårdagens inlägg var ett aprilskämt. Allt i ”brun” text som var skrivet igår var ett skämt. Alltså, jag har inte vunnit på trisslotter och inte heller brutit foten. Men intervjun i byn F gick super.

Har jobbat i Bomhus idag. Imorron blir det att jobba där jag var i början av veckan. De hade ringt å frågat vikarieförmedlingen om jag var ledig imorron. Det är jag, men det var inte alldeles självklart, för jag kanske skulle stannat på det ställe jag var på idag, imorron med. Men eftersom att den jag var vikarie för idag kommer imorron så får jag åka på nya äventyr. Men inte mig emot. Jag gillade det stället jag var på i början av veckan. Blir ett fint avslut.

Och att de frågar speciellt efter mig av alla vikarier känns ju bra! Dom ville ha dit mig. Annars kommer man bara till ställerna för att fylla en plats. Jag har börjat lära mig mer och mer om att åka runt till olika ställen. Det gäller att vara framåt och se rätt och fel. Sen är det ju olika regler i olika förskolor. I en förskola får man göra si, i en annan inte. Så man får känna av det där. Man ser ju om det är något som händer som är direkt fel.  Det är ju bara att använda det sunda förnuftet.

Imorron är det inte som om att börja om ifrån början när jag varit på det här stället innan. Alla i personalen är trevliga och barnen… Så som barn ska vara 😀 Busiga och roliga. Efter jobbet imorron så är det till att åka direkt hem och hämta datorn och grejerna jag ska ha med mig till Kristoffer för i helgen blir det myspys och vi hoppas på grillväder. Idag är det ju inte sol här direkt men 14 grader varmt. Nästan så att man tror att det är ett 2a aprilskämt idag….

Jag gick upp vid sju idag ifall vikarieförmedlingen skulle ringa. 22 minuter senare ringer dom. Så det är bra å vara redo. Jag hade precis hunnit käka frukost. Så det var bara att kolla upp stället och iväg. Lunchlådan stog redan klar i kylen. Man måste ju ligga ett steg före 😉
Grannen spelar lite dansband så man behöver inte ha på nån egen musik haha. Fast nu är det inte den grannen som brukar spela mitt i nätterna och lyssna på Britney Spears och grejer.

Att de spelar lite på dagen gör inte mig något, men mitt i natten, det gör något. Misstänker att den annars så ljudliga grannen har blivit tillsagd för nu har det varit tyst ett tag. Skönt är det. Nu när man jobbar.

Längtar efter Kristoffer poffer och Ville pille. Och så har Kristoffer köpt nya spel till WII som vi ska lira. En unge på förskolan jag var på idag som brukade spela wii. Så skönt att ha något gemensamt med barnen MOHAHAHA. Då kommer man in mer och respekteras i deras ögon. För lika mycket som jag måste respektera dom, måste dom respektera mig. Men aa, sånt där är ju invecklat. Och jag behöver ingen högskoleutbildning för att fatta sånt.

Jag skulle vilja ge er lite filmtips till den kommande helgen:
Ps; I love you
Män som hatar kvinnor
The Notebook
Pippi Långstrump på dom sju haven
The day after tomorrow
Down to you
Vingar av glas
och Bolt

En film ni aldrig behöver se är The mist. Asdålig.

Nu ska jag se vad som finns att tillaga i frysen! 😀

” I’ll be back ”
/ Ifrån Terminator 1 och 2.

Klockan är: 16.47

2 thoughts on “En varm dag uppe i norr.

  1. Ihelgen slänger vi på benfri fläskkotletter på grillen 🙂 oavsett väder!
    För häär skall det grillas.. lär köpa lite mer grillolja dock 🙂

Tack för att du har något att säga!

