Full rulle idag, verkligen!

Jag hade tänkt min dag helt annorlunda än vad den blev. Jag hade tänkt träna lite, STÄDA här hemma och handla och fixa. Jag måste verkligen städa men jag har aldrig tid och när man kommer hem så är man oftast trött. Fast om jag inte gick å handlade efter att jag slutat idag så hade jag dammsugit och donat. Får bli imorron eller på onsdag då jag inte ska jobba. Eller rättare sagt inte kan.

Klockan åtta ringde det i morse och det var bara att rycka ut. Ska jobba på samma ställe imorron. Det tar ju en stund och komma in i gänget men jag tyckte att jag lyckades ganska bra. Gick väl så där i början idag men sen släppde det mesta. Imorron lär det bli lite bättre. Det är svårt att få barnen att lyssna då dom inte känner mig osv. Men jag är lite duktig ändå 😉

När de ringde i morse hade jag flera, flera förskolor att välja mellan att vikariera på. Snacka om att de behöver folk till förskolorna. De sa på den förskolan jag var på idag att ibland verkar det vara så ont om folk att dom inte ens kan få en vikarie. Så kanske det blir en del jobb framöver. Verkar ju som så. För när jag inte ens hade slutat idag så ringde dom igen och frågade om jag kunde jobba på ett annat ställe imorron, men då hade jag ju redan blivit tillfrågad att jobba på samma ställe imorron med. Så tyvärr! Men annars hade jag kunnat.

Dom skriver ju in i sin lilla dator vilka som är ute och vilka som kan. Och det var ju meningen att jag bara skulle jobba idag så det var väl därför de ringde å ville att jag skulle jobba. Undra vart jag skulle få jobbat 😉 Hon hann inte säga det förens jag hade sagt att jag skulle jobba imorron med. 8 – 16 är det imorron, precis som idag. Så det blir bra med pengar! 😀

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Orkar inte göra så mycket mer. Ska duscha också för jag stinker! Även om jag duschade igår. Men jag har ju gått idag och burit på massa matkassar ifrån affären och det var inte nådigt så tungt det blev. Men nu har jag lite mat hemma igen och det är niice!

Längtar tills helgen då jag kan få goosa med Kristoffer och Ville för jag saknar dom så mycket. Snart två veckor sedan jag träffade mina älsklingar! Kalmarresan kom ju emellan, inte för att det gör något. Men man saknar ju mer då.

OCH så har jag ett nytt GULDKORN här till höger! Min syster har skaffat en blogg. Så dit in kan ni väl titta in. Den är alldeles ny, så ge henne en chans. Jag hoppas iaf att hon kommer att uppdatera ganska ofta. Det är ju spännande. Och roligt att se hur hon uttrycker sig med ord.

Ni som vill söka till idol, det har ju kört igång sin turné 😉 Dom är i Gävle på lördag, vid Gasklockorna! En uppmaning bara, för de som känner sig sugna! Alice kanske hälsar på. Sedan så spelar E.M.D i Valbo köpcentrum samma dag. Fast jag tror att jag har sett någonstans att de har ställt in?? Ingen aning… Hmm. Sånt som märks antar jag.

Det är härligt att det är ljust så länge nu när det blivit sommartid. Lite överrallt idag har man sett att en del klockor inte har ställts om. Tex en del klockor på stan, eller i bussarna. Men det är  väl iaf tur att jag har min klocka rätt ställd!

Den som inte värdesätter liv, förtjänar det inte
/ Leonardo Da Vinci

Klockarn är: 19.56

2 thoughts on “Full rulle idag, verkligen!

Tack för att du har något att säga!

