Trött trött trött och åter trött!

Slutade klockan halv tre idag och nu som först har jag fått sätta mig ner och ta det lite lugnt. Och nu är klockan halv sex. För när jag kom hem var det dags för att tvätta under tiden som två maskiner var i gång så lagade jag mat, åt lite och gjorde en matlåda tills imorron. Ikväll lär jag gå å lägga mig minst lika tidigt som igår. Jag gick å la mig vid tio tiden igår skulle jag tro. Och så vaknade jag vid 5 idag på morgonen men tänkte att det var alldeles förtidigt för att gå upp.

Skulle gå upp vid kvart i sju så jag försökte somna om. Vaknade då igen vid sex, låg och snoozade lite men steg sedan upp å duschade. Så jag gick upp innan klockan hann ringa idag. Och jag var faktiskt pigg, jag hade sovit så mycket som min kropp behövde. Dagen började med strålande solsken också och då blir man alltid gladare. Så dagen idag var bättre än den igår.

Även om jag kom 10 min försent till jobbet. Men så är det när bussförbindelserna blir sena. Nu efter jobbet, två dagar i rad, har bussen varit grymt försenat ifrån Brynäs. Så nästa buss hinner komma, men då kommer båda samtidigt. Snacka om att det kört ihop sig när det blir så. Att de inte kan passa tiderna bussarna, när de kan vara hur sura som helst om det är så att man kommer springades  å de måste stanna.

Solen har varit hög på himlen hela dagen men nu börjar det bli kväller och solen får då gå ner. Det är iaf härligt att se att det är ljust ute så här dags. Förut har det ju varit mörka tider. Även om snön inte vill lämna Sverige riktigt än så har det iaf blivit ljusare. Det sägs att det ska vara minusgrader över hela Sverige i några dagar till innan våren sätter igång på riktigt. Hur mycket man kan lita på det, det får vi se.

Jag vill ha vår och värme nu iaf. Längtar efter att få ut och springa och slippa tänka på att man kan halka och slå sig på rumpan. Bort med all snö nu alltså! Idag är det den 25/3, löning för många. Då har alla råd att göra våfflor, för idag är det våffeldagen! Ska ni äta våfflor? Jag åt det idag på jobbet, mumsigt. Men här hemma i min lugna vrå åt jag falukorv med mos! Minst lika gott.

Alla som tycker att vi ska betala Vickans och Daniels Bröllop nästa sommar räcker upp en hand?! Jag räcker verkligen inte upp någon hand. Det räcker väl med de pengar lilla kungen har till sitt förfogande? Jag har läst en del arga insändare i Metro om just det. Att kungen har bett om mer pengar. Han har ju fullt med dom så att han till och med kan torka sig i rumpan med dom ( milt talat).

Om jag vill gifta mig, så är det ju ingen än jag själv som får betala för det. Inte är det så att man kan gå till alla skattebetalarna och be om MER pengar. Han får ju redan, är han aldrig nöjd? Varför ska vi nöja oss med det vi får, om han sedan kan be om några hundra miljoner till? Jag tycker det är fel. GE FAN I Å GE DOM MER PENGAR! Det finns viktigare saker de pengarna kan gå till. Dom får nog sitt bröllop ändå!

Min dator är inte så frisk som ni vet vid det här laget. Har skrivit om det nu ett par gånger och det är verkligen störande. Den har fyra år på nacken så det är kanske dags för den att lägga av nu. Vet inte vad den laptop har för livstid. Jag hoppas verkligen inte att min sjunger på sista versen. Ska ta med den till Kristoffer som sagt, nästa gång vi ses, så ska den allt få undersökas!

Nu märker jag att den är lite grinig, bäst att sätta punkt…..

Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem
/ Ken Olsen, vd, styrelseordföranden och grundare av Digital Equipment, 1977

Klockan är: 17.50

3 thoughts on “Trött trött trött och åter trött!

  1. Klart vi käkade våfflor, jag fick ett ryck och blandade ihop en smet som brukar bli jättegod.
    Men du bussar och tåg som inte kommer får man ju hjärtsnurp av, få saker kan få mig så ilsken som när man står där och stampar och fryser tårna av sig.
    Tur för mig att jag sällan har något att passa nu för tiden.
    Kram

Tack för att du har något att säga!

