Dagen och världen.

Nu när jag äntligen sitter ner en stund så kan jag passa på att skriva ett inlägg. Det blev inte så mycket med det igår för jag jobbade sent och hade inte tillräckligt mycket energi, men nu har jag väl skapat mig någon sorts energi iaf.  Så här skulle jag sammanfatta dagen:

Flickan kom till jobbet.
Flickan samtalade med en man vars katt hade fastnat i ena förskolans träd.
Flickan hälsar på barnen.
Flickan går ut och leker i all snö som kom på natten med barnen.
Flickan tycker att snön kan försvinna.
Flickan tar lunch.
Flickan roar sig med barnen och försöker lära dom alfabetet.
Flickan och barnen kollar ut och ser att några män tar en stege och tar ner katten.
Flickan tittar på klockan och slutar för dagen.
Flickan gör ärenden på stan och hinner i sista minuten.
Flickan sitter hemma och svär över att hon är så trött, så trött.

Det är precis så. Fast jag ska väl ändå inte kallas för flickan utan snarare kvinnan. För det är vad det skulle stå i tidningen om de skulle skriva om mig ”Kvinna, 21, brutalt misshandlad på stortoget…..” osv. Kvinna. För det är väl vad jag är, även om tanten på försäkringskassan pratade till mig som om att jag var en liten flicka. Fast ibland är det väl skönt å få känna sig ”liten”. Jag är ju iaf yngre än henne.

Jag hoppas att det inte är någon av er som blivit drabbade av glas i era kycklingfiléer ifrån Kronofågeln. Sådant ska ju inte få förekomma och de har ju gjort vad de har kunnat för att åtgärda problemet. Det kunde gå riktigt illa. Glas är inte  å leka med. Glas + hals = katastrof. Och i USA hade en ur personalen hittat en dödlig spindel bland bananerna. Den hade liftat med bananlådorna ifrån sitt hemland. Men lådan hade inte kommit ut till någon butik än.

Det var tydligen en mycket farlig spindel och om någon hade blivit biten av den så hade den dött inom 20 minuter. Det finns ett motgift, men det skulle inte finnas i närheten för att stoppa förgiftningen. Dom har nu satt i rutin att kolla sina gods bättre. Faran var framme, men fick gömma sig igen.

Igår när jag kollade på tv så såg jag i reklamen att de ska komma ett program om fallet med Josef Fritzl. Det går under namnet Monstret – Josef Fritzl. Jag vet inte om det är min skalle det är fel på, men jag tycker verkligen att det är sjukt dåligt gjort att döpa det till Monstret – Josef Fritzl om jag får säga vad jag tycker. Visst, han har gjort väldigt sjuka saker. Otroligt. Det han gjort är inte acceptabelt och någon som kan göra så som han har är sjuk i huvudet. Helt otroligt borta i skallen.

Men att sjunka så lågt att skriva ut Monstret – Josef Fritzl, det är fel tycker jag. Även om han har gjort sjuka saker och folk säkert tycker att han ska behandlas lika illa som han har behandlat sina familj, om inte värre, så är det ändå dagis nivå. Alla är lika värda, det är det jag säger. Fast jag kanske ser helt fel på det. Jag tycker att han kan få livsstidsfängelse, det är väl det minsta man kan få? Om man kan få fängelse för att man snott glass för 61 kronor så borde det vara avrättning, nästan.

Man kan tycka vad man vill. Tycker bara det är fel av den människan som döpt programmet. Kan dom lika gärna skriva Psykhuvudet – Josef Fritzl om de ändå måste sätta nån nedlåtande titel på det. Ni kanske tycker att det är jag som borde vakna lite och tänka att han inte är värd någonting gott alls. Jag är vaken, fattat vad han har gjort och hur otroligt snevridet det är. Ingen ska behöva utsättas för det han har utsatt sin dotter och hela sin familj för.

Men ingen ska heller behöva smutskastat. Han kommer nog få tillräckligt med skit för det han har gjort så att det räcker och blir över. Jag vill inte försvara det han har gjort, det är inte det jag gör. Bara det tv4 gör när de sätter en sådan titel på ett program. Sedan får ni tycka vad ni vill om den saken.

Nu ska jag försöka komma på vad jag ska äta. Om jag inte somnar så skrivs vi nog igen lite senare.

Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten
/ Svenskt Ordspråk.

Klockan är: 16.52

Tack för att du har något att säga!

