Massa shopping!

Nu får man sitta ner, äntligen efter lite slit 😉 Igår kom jag till Kristoffer och vi gick till Dollarstore på eftermiddagen och handlade massa grejer. Bland annat lite födelsedags present till syrran och massa annat som är bra att ha. Affärerna har börjat sälja påskgrejer nu så det är färgglatt lite varstans. Fick massa saker av Kristoffer både idag och igår så det är som i vanlig ordning. Dessutom så ringde de igår å hade lite jobb åt mig nästa vecka. Jag kunde välja att arbeta på ett ställe som bara är på måndagen eller ett annat ställe som är måndag till torsdag. Och man vill ju jobba så mycket som möjligt så självklart tog jag måndag till torsdag.

Och förhoppningsvis åker jag ju till Kalmar på fredag. Lite taskigt mot Kristoffer som fyller år då 😉 Fast ska ju ner på kalas, fira Malin och träffa familjen för dom saknar jag VERKLIGEN! Så det ska bli skönt. Alex vill att jag ska hänga med dom hem ifrån Malin sedan så det blir det väl, övernatta i Torsås innan det bär av hem. Sen får jag inte glömma å ställa om klockan på söndagen för då finns det risk för att jag missar bussen hem till Gävle igen, det vore ju illa. Sen ska jag tigga lite av pappa, att han eventuellt pröjsar min biljett ner så att jag kan komma över påsk. FÖÖR dom ska ha kroppkakor, det vill jag inte missa. Det har jag dessutom nämnt förut. Men men.

Så nästa vecka är det jobb, jobb. Lite mer sovmorron verkar det som, än vare va i torsdags. Börjar klockan nio på måndag sen skulle jag få lite mer tider då när jag är där. Så det blir några timmar iaf.
Nu hade jag tänkt skriva lite om sport, för att byta ämne haha. Kalmar FF spelade mot Göteborg nu ikväll och Kalmar vann med 1-0 SÅ KLART! Och härligt väder va det i Kalmar men det har det varit här också idag. Sen så vann Västerås mot Edsbyn i bandy. SMGuld. Edsbyn har ju vunnit massa år i rad nu så det var skönt att västerås bröt deras trend! Borde varit Bollnäs Gif men tyvärr! Nån annan dag kanske.

När jag och Kristoffer kom hem ifrån allt handlande idag så började vi plocka lite här hemma hos honom, få ordning på saker och ting. Nu sitter jag å tar det lugnt efter att ha diskat och min älskling har börjat med maten. Han är ju lite bättre på det än jag. Eller jag tycker det är roligare att diska än att laga mat. Jag hade ju kunnat göra det men det känns bättre när Kristoffer gör det och han vill ju så gärna, mästerkocken. Längtar lite efter pappas mat, det var inte igår. Särskilt hans biff med potatis å lingon! MUMMA. Det var inte igår man käkade det. Men det är väl så, man vill ju gärna käka den maten man har växt upp med. Nu har man ju snart bott hemifrån i två år så man vänjer sig vid sin egen mat och få hitta sina egna trix. Min pappa är ju kock så det är ju inget konstigt att han är bra på å laga mat när det är de han gjort hela livet typ.

Jag åker hem imorron eftersom att jag jobbar på måndag, brukar ju vara här till måndagar annars, sen tar det ett par veckor innan jag och Kristoffer ses igen eftersom att jag ska ner till Kalmar. Men det gör inget. Vi har ju klarat det förr 🙂 Vi klarar minsann allt tillsammans! Kärleken segrar allt och där med basta.
Provade en massagegrejs på jysk idag. En sådan där man kan sätta på en stol. Snacka om sköönt. Kunde suttit där tills batterierna va slut, om de nu gick på batteri eller om det var ett eluttag. Om jag ägde en sådan skulle elräkningen allt vara dyr. Sitter med den all den ledig tid man har 😉

Ikväll är det Robinsson! JAG SKULLE varit med däär. Men man får väl glädjas åt de som fick vara med. Va de nu skulle vara för bra med dom å inte mig. Är nog en del som söker. Jag var väl inte tillräckligt intressant.Skulle iaf varit roligt, ett äventyr. Är tydligen någon ifrån Gävle som är med iaf. Får väl se hur länge hon klarar sig. De har intervjuat henne massa så hon är typ med på lokalnyheterna hela tiden. Vi får väl se om Robinson blir bra den här gången. Det programmet har ju snart alla kanaler haft. Tror det är Linda Isacsson som är programledare. Har för mig det.

Döm inte din vän förrän du varit i hans ställe
/ Rabbi Hillel

Klockan är: 18.19

Tack för att du har något att säga!

