Trött som en gnu, glad som en katt.

Nu är man allt lite sliten efter en dag som vikarie. Det var kul, precis så som jag visste att de skulle vara. Inga direkta nyheter eftersom att jag har varit med förr. Men nu är man bra trött och städningen får nog vänta tills nästa vecka. Det var mest dammsugning och så som jag hade tänkt mig. Det är inte någon som varit här idag och städat, det var ju inte bra 😉 Haha. Om man ändå kunde få ha det.

Har ätit lunchlådan jag hade med mig idag. Fast det känns för lite för mig så jag får väl ta något mer lite senare för att bli mätt. Känner mig fortfarande hungrig. Men det löser sig. Blir nog inte å sitta uppe så sent ikväll om det inte är så att jag får värsta energin tillbaks. Skulle vara gött med ett varmt bad ikväll! Så det är nog va det blir. Mysigt.

Jag är helt slut i huvudet och vet inte riktigt vad jag ska skriva. Kan ju alltid skriva om vädret? Jag är så glad att solen har varit uppe och inte ett moln på himlen. Man blir gladare. Hoppas att snön kan försvinna nu, att värmen fortsätter att hållas. Bort med all snö, bort, bort! Nu vill jag se grönt gräs och knoppar på träden. Nu är det nog med all jävla snö haha.

Igår läste jag ut boken jag höll på med så nu blir det till att hugga in på nästa. Och nästa tror jag få bli 14 år till salu – En skakande svensk historia Skriven av Caroline Engvall. Den verkar iaf bra. Ett utdrag ifrån baksidan av boken:
Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.

Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäckten och mår allt sämre.
När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse…
…”

Så den ska jag ta mig ann. Jag älskar biografier, verkligen. Det är i den kategorin den flesta litteratur jag läser går i. Känns som om att man mer kan relatera till de som man VET är verkligt än de som bara är påhittat. Även om litteratur som har skrivits ur fantasin kan vara minst lika bra, men aldrig lika gripande. Tycker inte jag iaf.

Nu ska jag bara sitta å ta det lugnt innan jag lär diska lite och sen slappa lite till 😉 Och bada då som jag skrev. Imorron bär det av till älskling igen! LÄÄNGTAR! Kanske skrivs sedan, om jag orkar.

Pengar är inte allt här i världen, men det hjälper en onekligen att hålla kontakten med sina barn
/ Bing Grosby

Klockan är: 17.18

2 thoughts on “Trött som en gnu, glad som en katt.

Tack för att du har något att säga!

