Grattis Malena Ernman!!!

Nu så är melodifestivalen avgjord. Det blir Malena Ernman som representerar Sverige i Moskva med sin låt La Voix. Caroline Af Ugglas kom tvåa med sin låt Snälla, snälla. Det var nära det ett tag för henne och jag hoppades på henne efter att Måns fick sina poäng och slutade på exakt 144 poäng och var utesluten en seger. Grattis till Malena helt enkelt. Ganska otippat. Men man ska aldrig förlita sig på tittarna som kära Carola säkert gjorde när hon körde sin lilla låt med Andreas. Det gick inte lång och chi fick hon.

Men denna lördagen har inte bara bestått av melodifestivalen, inte för oss. Jag och Kristoffer har tagit en fika på balkongen och spelade Fia med knuff och Yatsy. Han vann två gånger på Fia med knuff men jag vann allt på Yatsy!!!! SÅ där blev min älskling spööad. Sen har vi bara goosat och goosat lite till. Jag fick göra plättor som vi åt idag, ganska ovanligt att jag står å gör maten här hos Kristoffer men idag så. Det var ju inget avancerat så 😉 Och det blev självklart gott.

Har haft ansiktsmasker och duchat och sen slutpoängen på melodifestivalen och nu så här in på kvällen/natten blir det te och skräckis. Eller ja, rysare. Kristoffer tycker nog om att jag blir rädd och trycker mig inpå honom hehe. Fast de senaste gånger har jag inte blivit så rädd. Det görs ju inte så bra skräck/rysare längre. Det är ju få filmer som gjort att man skrikit av skräck men jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig har gjort det. Och just det ögonblicket efter att man har skrikit så kan man höra skriket i sitt eget huvud och det låter så illa. Haha. En del skrik kan ju vara starka och rena men ibland låter det bara för töntigt. Men det kan ju lätta upp stämningen under filmen.

Det är ju roligt å se skräck på bio då alla skriker och man kan skratta åt andra. Fast mer irriterande då är det ju med småtjejer som skriker för minsta lilla. Dom blir ju bara ett irritationsobjekt. Säkert därför de har åldersgränser haha! Det är min teori 🙂

dsc00067
Jag vill ha sommar!

NU är det TE med mitt pöök!
Skrivs imorron!

Tack för att du har något att säga!

