Nu är det jag som är gnällig….

Ännu en natt som man inte kunde sova och jag är grymt lättirriterad idag! Har ju inte fått en riktigt sömn på flera nätter och den stora irritationskällan är grannen. Som igår, och en del andra nätter, spelar hög musik och det är livat i hans lägenhet. Men det är inte det enda, han spelar även hög musik tidigt på morgonen. Så det känns som om att han aldrig stänger av musiken.

Och nu har det gått till den gräns att jag är jävligt irriterad över det. Jag kanske överreagerar, eller så är det grannen som är ett stort jävla sågspån som inte kan fatta att det ska vara tyst efter 22 på vardagar. Är det jag som är en gnällig granne? Nej jag tror inte det. Jag tror det är fler som brukar ligga i sina sängar här i huset om kvällarna/nätterna och försöker sova men inte kan för att det är EN JÄVEL som inte fattar.

Dessutom tror jag att vederbörande granne har alkoholproblem, för han verkar ju ha fest varje kväll. Det tjoas och ropas där innifrån. Och det är ganska otroligt att jag kan höra musiken när han bor på våningen under och längst bort. Jag bor högst upp och i mitten. Men ändå hör jag honom. Jag vet inte säkert om det är en han, men nu tar jag för givet att det är det. En kvinna skulle ju ALDRIG göra något sånt, eller?

Det är inte det att jag aldrig är bjuden på festen eller för att jag inte vet vem grannen är som stör mig. Det är bara det faktum att han/den/det/vad måste ha så jävla hög musik. Det kan ju också vara en gammal gubbe som inte hör riktigt men det tror jag knappast. Han skulle inte lyssna på I kissed a girl, Pinks låt So what och inte heller Hot’n cold. Nu när jag har analyserat låtarna så kan det mycket väl vara en tjej.

Fast det är ju låtar som går på radion just nu och det kan ju även killar gilla… Jag håller fast vid att det är en kille. En kille som inte har annat för sig än att störa. Och här sitter jag och gnäller utan att göra något åt det. Jag har nått en punkt där jag tänker göra något åt det. Jag har inte bestämt mig för om jag ska gå dit och säga åt honom att han borde tänka på hur hög musik han har på om kvällarna och tidigt på morgonen eller om jag ska snacka direkt med gavlegårdarna.

Om han inte fattar så ska jag snacka med gavlegårdarna eller så snackar jag med gavlegårdarna direkt. Jag kan ju inte vara den enda här som stör mig på honom. Jag har ju inte bott här i mer än en månad. Han måste ju hållt på ett tag. Någon jävla gång måste han ju åka ut! JAG VILL DET! Fan så lugnt det skulle bli här då, precis som man vill ha det.

Idag märker man på mig att detta måste få ett slut för mina ögon är röda och hjärnan helt tung och jag orkar knappt sitta! Absolut inte å koncentrera mig men jag försöker. Jag har iaf ätit frukost i hopp om att bli piggare. Sen får vi se vart dagen slutar. Inte kan man lägga sig å sova nu på dagen, för gissa vem som spelar musik?

Den som inte kan hata kan inte heller älska
/ Voltaire

Klockan är: 11.41

One thought on “Nu är det jag som är gnällig….

Tack för att du har något att säga!

