Ingen sömn denna natten heller.

Blev inte en sådan bra sömn inatt heller. Men det var inte för att jag drömde något konstigt inatt utan det gick bara inte. Även om jag var trött när jag gick å lade mig. Jag och min syrra snackade 3 timmar i tele och när vi avslutade samtalet så vad klockan kvart i ett på natten. Och jag somnade nästan när jag snackade med henne, men sen så var det inte en bra sömn ändå.

Trodde att jag skulle sova som en stock men ikke. Upp klockan tio och tvätta. Det har jag gjort nu och hängt upp. Öppnade fönstret efter att jag varit i tvättstugan för det var så härlig luft ute. Jag måste ju gå ut innan jag kommer till tvättstugan och det var då jag kände den friska luften och fågelkvittret. Annars är det bara en mulen dag och just nu snöar det lite lätt. Det är nollgradit här och har varit plusgrader också de senaste dagarna men nu snöar det.

Väldigt konstigt väder. På GD.se så kan man skicka in sitt vårtecken. Jag tycker att fågelsången är ett vårtecken. Och härom dagen så kröp det en spindel här på min vägg, dom kommer väl fram när det är lite varmare ute? För det har jag fått för mig iaf. Kanske dom inte gör. Men jag hoppas på vår nu, även om snön ligger tät! Jag vill få ett slut på den här snön. För en smålänning som jag. Jag är inte van vid så mkt snö i en sådan lång period 😉

Min bror ringde i morse också. Vi växlade några ord på msn men sedan beslöt han sig för att ringa. Han har varit på Volbeat. Dom spelade i Lund igår tydligen så då hade dom varit där. Tar ju inte så himla lång tid att åka ifrån Kalmar och dit. Inte som ifrån Kalmar å hit iaf. Det var ett danskt rockband typ. Han skickade en länk på youtube med dom och dom låter lite som Takida fast lite rockigare. Helt okej.

Melodifestivalen igår. Lite otippat att Af Ugglas skulle gå vidare. Men ju mer jag hör låten ju mer tycker jag om den. Sen att det är hon som sjunger… Det är en annan femma. Hon är ju inte direkt min topp fem av favorit artister.
Finalen nästa helg. Allt här innan den stora svenska finalen är ju bara strunt. Och så jävla krångligt då. Med dueller och allt vad det är. Fattar ingenting. Men sedan är jag inte en sådan inbiten  melodifestival kollare heller.

Jag håller koll på några som är med men det är mest för att jag lyssnar på radio och har fått höra låtarna. Den där I got you låten är ju svängig! Men den har, så som jag har fattat det, inte gått vidare till finalen, vilken är synd. Vi får väl se vilka som tar hem segern helt och få möta alla andra länder sedan. Om det är krångligheter nästa helg med, då vet jag inte vad jag gör. Men det borde det inte vara, tycker man ju inte. Då ska det ju ges poäng ifrån olika städer.

Idag har jag även plockat och donat här hemma. Gjort det fint i köket, bytt sängkläder och lite så. Jag är så duktig haha. Jag vet en som iaf borde dammsuga hemma hos sig… Dammråttorna tar över där. NÄMNER inga namn 🙂 Vet inte vad jag ska göra nu när jag har gjort det mesta. Sitter fortfarande med öppet fönster och njuter av den friska luften. Det är bra att vädra ibland, det blir en sådan kompakt luft annars. Särskilt när man har sovit.

Ska spela Zuma som jag fick på min dator igår. Det är Malin som har fått mig beroende. Hon tipsade om det, pappa brukade visst spela det förr när vi båda bodde hemma. Förstod inte vilket hon menade när hon pratade om det men när jag såg vad det var så kände jag igen det men det är inget jag har spelat iaf. Men nu gör jag det! Det är en groda som spottar ut bollar. Och när man fått tre bollar på raken så försvinner dom. Det är slut när alla bollarna är borta.

Det blir ju svårare och går fortare. Bollarna får inte hamna i dödskallens bo för då har man förlorat banan så det gäller att ha koll.. Bollarna går ju lite hur som helst också. Spelet finns att spela HÄR  om ni vill prova 😀

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
/ Gustaf Lindborg

Klockan är: 12.31

Tack för att du har något att säga!

