Musiktips!

Godmorron. Fast egentligen kan man nog säga god förmiddag. Jag hade viljat sova längre än vad jag gjorde för att jag inte riktigt har kunnat sova inatt och det beror inte på att grannen spelade musik, han hade det inte så högt denna helgen. Utan det berodde på att jag hela tiden drömde samma dröm och den var så verklig och det var en läskig dröm så jag kunde inte riktigt somna.

Just för att den var så verklig och jag trodde det hände på riktigt men när jag öppnade mina ögon var det borta. Det var någon hemma hos mig, inte en vanlig människa, utan något annat som kom emot mig där jag låg i sängen. Så jag trodde det hände på riktigt, men det gjorde det inte. Jag vet att det hände massa saker runt om men minns inte exakt.

Så det känns som om att jag bara har sovit ett par timmar ostört. Jag vill inte sova bort hela dagen så jag är uppe nu minsann. Gick upp kl tio ungefär. Har just käkat frukost och nu sitter jag här och lyssnar på musik.

Så jag tänkte ge er några musiktips. Några låtar, enligt mig, som är heta just nu!!!
*
James Morrison Feat Nelly Furtado  – Broken strings
* Kings of leon – Use somebody
* Kings of leon – Sex is on fire
* T.I Feat Usher – My life, your entertainment
* Lillasyster – Spänn hjälmen

Där har ni några låtar som går på repeat här. Har några till men det får va en stund till, så ni kan lyssna in dom där låtarna så länge hihi.

Igår kväll kollade jag på en repris av Stockholm – Arlanda. Snart är alla Sveriges yrken på tv. Det är allt ifrån inredning, hemmafix, reseledare, brandmän, poliser, ambulanspersonal, färjor. Alla har snart ett eget program. Vissa är ju mer intressanta än andra. Kan dom inte ha ett program som heter Förskolan? Eller det kanske inte är lika intressant som poliser som jagar bovar? 😉

Stockholm – Arlanda var faktiskt ett av dom få som var riktigt intressant. Det var kul å se hur det fungerar, sådant man inte få se när man ska ut och resa. Arga resenärer, inställda flyg och konsekvenserna efter det. Så det är en serie som jag ska följa iaf. Det var nära att ett plan inte fick lyfta för att en flygvärdinnestol inte fäldes upp när man ställt sig upp. Den ska göra det och gör den inte det så får planet inte lyfta förens det är klart.

Men de hann precis innan de var tvugna att vara i luften. De har en speciell tid de måste vara uppe på. Om man inte är det så måste man vänta tills man får det och det kommer en lucka. Det är ju trafikerat där uppe i luften 😉

Det var en del saker jag hade tänkt skriva om idag, låg å tänkte på det när jag skulle sova igår, men nu kommer jag inte ihåg alla sakerna så jag får väl se om de dycker upp framåt dagen.

Ett fyndigt ord bevisar ingenting
/ Voltaire

Klockan är: 11.29

One thought on “Musiktips!

Tack för att du har något att säga!

