Man kan bli arg på Skype, faktiskt.

Försökte mig på att snacka i Skype med pappa idag. Men det gick ju som det gick. Samtalet avbröts hela tiden… VARFÖR DÅ? Vet inte om det beror på att han har mobiltbredband och att det blir för hett. Pappa trodde att det var för att jag hördes och syntes. Att den blev överhettad haha. Som mest kunde vi väl snacka i 18 minuter.

Samtalet som varade i 18 minuter var ju bäst. Det var trevligt med ett längre samtal. Min pappa tillhör som som inte tycker så mycket om att snacka i tele, men nu var det hans initiativ till att ringa. Så det var ju bra 😉 Vi pratade om allt möjligt, men det jag verkligen ville ha sagt, blev inte sagt. Men han skulle försöka sig på att ringa imorron igen. För efter att de längsta samtalet hade avbrytits så gav vi upp. Iaf när det inte funkade när vi försökte igen.

En liten pratstund blev det ju. Visst, vi kunde ju ringa på vanliga telefoner. Men varför det när det är gratis med Skype? Dessutom kan man ju se varandra. Inte alla som kan ha videosamtal på sina mobilen så 😉

Idag har jag också fått reda på att Kristoffer har facebook. Har han haft i drygt en månad utan att bli vän med mig. KATASTROF! 😉 Men nu är vi det. Fast vi lär väl inte kommunicera där när msn finns å han inte diggar facebook. Gör väl inte jag heller men det är ett vuxnare ställe att ha alla vänner samlade istället för lunarstorm där jag inte längre är medlem…

Nu är det Hjälp! på tv. Sen är det Let’s dance igen. Se vem som åker ut. Tittade inte så mkt på danserna för jag snackade ju med pappa och höll på å få i ordning på det. Gick ju inte jätte bra men aa.
Hjälp! är ju stundvis ganska roligt. Men inget slår ju den första säsongen av programmet. Då kunde jag vika mig av skratt i alla scener men nu vet jag inte, då är det bara då och då.

Och så den här jävla reklamen 😦

Imorron är det lördag. När jag tittar i min kalender så är hela lördagen tom. Nån som har något förslag på vad man kan göra? Någon som vill hänga? Jag efterlyser en lördagskompis? På söndag så har jag iaf tvättid. Bokade den idag (över nätet). Den enda lediga på resten av denna veckan. Första tiden på söndagsmorgonen. Så då får man upp och hoppa lite innan tio så att man är redo å tvätta klockan tio.

Har en del tvätt nu så det behövs verkligen. Så att man har det upptvättat. Hade tänkt vänta med å tvätta men nu har jag liksom en hel tvättkorg full och lite till så då är det väl dags så att det inte blir alldeles för mycket sedan. Om man börjar jobba nästa vecka så vill man ju ha sina favviskläder tvättade, visst? 😉

Jag skulle vilja äta nått gott nu men har inget hemma. Har käkat upp de goda jag hade. Bullar och kärleksmums. Det gick i ett nafs. Få se hur högt grannen kommer ha musiken på om kvällarna/nätterna, denna helgen. Om han har ashögt efter 23 så tänker jag ta reda på vem det är och sen om det händer igen, ska jag klaga. Antagligen till vederbörande eller till gavlegårdarna. För han håller på vardagar också med hög musik när det ska vara tyst.

Jag har aldrig viljat vara den grannen som klagar men ni anar inte hur jävla högt det kan vara periodvis och då bor han inte ens på samma våning som mig. Man kan höra vart enda ord i låtarna han har stundvis och så högt behöver han verkligen inte ha det, inte ens när han har förfest. Och på helgerna ska det ju vara tyst kl 23. Vill inte verka tjurig, men så är det ju.

När jag och Emma försökte titta på film när hon var här så var det ju för fan knappt att det gick å höra vad som sades! Så ni kan ju förstå att detta inte är något man kan stå ut med. Och att de som bor här innan mig inte har klagat förr, det kanske dom har, men då tycker jag att han borde blivit vräkt tidigare. Eller så ignorerar han sina tillsägelser. Men nån gång borde han ryka om han inte skärper sig, eller om gavlegårdarna inte blir hårdare.

Nu är reklamen slut… Hmm. Kanske ska koncentrera mig på det då. Så får vi väl skrivas senare eller imorron. Kanske man kan baka nått? Hihi. Eller inte.

Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss ”.
/ Mme De Steal.

Klockan är: 21.49

Tack för att du har något att säga!

