Sex är ett yrke, enligt mig.

Sitter i min egna lägenhet nu. Hade hellre stannat hos Kristoffer och gosat i all evighet men tyvärr. Plikterna kallar. Brevet jag väntar på har inte kommit men det kommer nog med all säkerhet imorron. Sedan är det bara att vänta, bli inringd och jobba. Det som kommer bli det jobbigaste i det här momentet är att man kommer vara på så många olika ställen. Det kommer inte direkt bli som på andra förskolor och skolor jag jobbat på.

Att man är där hela tiden en tid. Nu kan det bli vart som helst och man lär inte känna personal och barn på samma sätt. Men det kan ju säkert bli lyxigt att man får på samma ställe mest. Att man iaf bli invand vid deras rutiner. För alla gör ju lite olika. Bara jag kommer in i det så ska det gå bra. Jag ser fram emot första dagen. Samtidigt som jag är lite rädd. Förstår inte varför, men det ska bli bra. Kanon!

Jag är glad för denna möjligheten. Otroligt glad. Men vem skulle inte vara det om man får chans till jobb när det är sådana här tider. Jag är verkligen glad och tänker absolut inte förstöra för mig nu. Låta latheten ta över. Det här ska gå och jag ska göra det bra. Jag kommer tycka om det, kommer trivas och jag hoppas innerligt att det är mycket som löser upp nu.

Snart är det Halv åtta hos mig. Sveriges värsta bilförare också. Missade förra veckan man det får gå ändå, inte hela världen. Sen är det väl inte så mkt mer på tv. Men det gör väl inget. Kan man ha mer tid till annat. Kanske man skulle ta sig ett bad ikväll. Skulle vara skönt.

Igår kollade jag och Kristoffer på Kvällsöppet och det handlade om prostitution. Om sex är ett yrke. De hade ett reportage ifrån en tysk bordell där det fanns tjejer som sålde sex. Tjejerna skulle sitta vid ett stort fönster som fanns i varje rum. Tror det var 48 st rum. Den kunden som ville köpa sex kunde kolla in den kvinna som han ville köpa.

Prostitution är lagligt i tyskland och jag tycker att lagen här i Sverige borde ändras. Att det är lagligt, helt och hållet. Jag tycker att sex kan vara ett yrke så länge man gör det frivilligt. Även om det är ens egna kropp som är verktyget. Är det ens eget val så tycker jag att det är okej. Det var några i Kvällsöppet som tyckte att tjejerna var offer och att det inte alls är okej. Men vem är hon som säger att tjejerna är offer om det är så att de gör det för att de vill.

Ingen som tvingar dom. Jag tycker samtidigt att det självklart är hemskt när det inte är på lika villkor. Att alla som är prostituerade inte vill sälja sig själva, men hittar ingen annan utväg och det är en hallik inblandad. Den sorten tycker jag inte borde vara. Alla har ju ett eget val, både de som köper och de som säljer. Man behöver inte överanalysera det hela. Att ”vad är det som gör att hon vill sälja”, ”vad är det som hör att han vill köpa”.. Mest är det ju så, tjejen som säljer, killen som köper. Därför är det mest den situationen som det diskuteras om.

Visst, en del som säljer sex kanske har några problem i botten. Kanske skuldsatta och behöver de snabba pengarna. Men varför jobbar man annars? Om det inte är så att man var tvungen å betala för saker och ting? Alla jobbar för pengarnas skull. Gör man bara något man gillar så är det upp till en själv. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte har funderat på det.

Men skulle någon då analysera mig, varför jag gjorde som jag gjorde så skulle de säkert hitta 100000 anledningar. Om jag frågar mig själv om varför så skulle det vara för att det är ett skönt jobb, bra och snabba pengar. Man tjänar ihop pengarna snabbare. Bara det skulle vara på mina villkor och så strikta regler och bra skydd som det var på bordellen i tyskland som de visade i Kvällsöppet.

Hände det något så behövde kvinnan bara trycka på en knapp så hade hon fort en vakt som kunde styra upp det hela. Det är ju bättre å vara öppna med det och ha en bordell istället för att förbjuda något. Varför ge sex gratis när man kan ta betalt? Nu menar jag inte att man ska ta betalt om man har sex med sin kille. Utan att man kan ha det som jobb.

Dom hade en jämförelse, att man som massör tar på andras kroppar och gör det skönt för dom och får pengar för det. Att det är ungefär lika med att sälja sex. Vad tycker ni om saken? Är sex ett yrke?

Som ni säkert har förstått vid det här laget så tycker jag att var och en bestämmer vad de vill jobba med, oavsätt vad det är. Bara det är på ens villkor och att man verkligen vill. Det är ju inte alls om trivs med sina jobb, utan jobbar för pengarna. Lika kan det ju vara här. Bara att det är så himla ”skamligt” att man använder sig av sin kropp för att sälja sex och få pengar.

Ni kan få tycka att jag är störd som tycker som jag gör. Men det är ju inte ni som drabbas direkt. Det var några feminister med och diskuterade i Kvällsöppet. Dom ville hjälpa dessa kvinnor som säljer sig. Att få dom ur det och att hjälpa dom må bra. Det är inte alla som mår dåligt över just det yrket. Men det är självklart att man måste försöka hjälpa de som inte vill sälja sig själva och ta tag i den saken.

Jag tycker inte att man ska dra alla över en och samma kamm, bara för att de finns de som inte vill sälja sig så är det ju långt ifrån alla som verkligen inte vill för att dom vill. De som vill sälja sex vill nog inte att feministerna ser dom som offer. Kvinnan är ju ett offer enligt dom, så som jag fattat det. Jag tycker att man bara gör sig till ett offer, om man vill vara ett offer. Alla människor har ett val. Man får göra vad fan man vill med sina liv.

Jag har tänkt tanken, att bli prostituerad. Fast jag tycker att sex är något man bara delar med någon man verkligen tycker om. Och jag har ju polis som drömyrke. Men skiter det sig med det och min plan B och plan C, så vem vet? 😉 Haha. Ne, skämt och sido. Alla gör sina egna val! Rädda dom som räddas kan, rädda inte dom som inte räddas vill.

Den nyttigaste läxa livet har lärt mig är att idioterna många gånger har rätt”.
/ Winston Churchill

Klockan är: 19.44

2 thoughts on “Sex är ett yrke, enligt mig.

  1. Tror det finns kvinnor som väljer prostitution av fri vilja men jag tror ändå att de flesta skulle välja en annan försörjning om de hade möjlighet. Droger, hallickar, olika sjukdomar som sprids är väl bara en bit av baksidan. Känslomässig avtrubbning och usel självbild berättar många tjejer om. Men visst, säkert finns det några som är nöjda…

Tack för att du har något att säga!

