En liten uppdatering, mer kommer sen.

Ett inlägg uteblev igår, förlåt. Men jag orkade inte skriva. Lagom tom i skallen.

Idag ska jag hem ifrån Kristoffer, det är ju där jag har hållt hus nu i några dagar. Ska hem och göra det plikten kräver helt enkelt. Se om jag fått papper som jag ska ha så att jag kan börja jobba. Ska bli spännande men samtidigt vemodigt. Vet inte varför, jag borde ju vara överlycklig. Fast lyckligare lär jag väl inte vara när lönen kommer haha! Jag hoppas på att bli ”rik” nu. Allt annat än det jag har nu kommer vara en rikedom. Och det kanske är bra. Jag behöver inte mycket för att bli glad, egentligen.

Jag hoppas bara att jag inte är så trög så att jag inte fattar hur man ska fylla i, men det är nog lättare än vad det låter. Jag ska ta till vara på denna möjligheten nu. Vindarna har vänt och det är skönt. Kanske inte lika mycket motvind nu. Även om en del saker inte löser sig även om det går lite lättare nu. Hoppas att mina förväntningar inte är för höga och att jag sedan blir besviken. Men det är väl nu jag ska leva, nu jag ska få finnas. Även om det fortfarande råder lite mörker. Något som ni aldrig kommer att förstå.

Ska väl börja göra mig i ordning, Kristoffer ska vara på sjukhuset idag. Och jag ska som sagt hem.

Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna
/ Francis Bacon

Klockan är: 13.33

Tack för att du har något att säga!

