Nu är det liite lagom flyt!

Nu sitter jag hos Kristoffer. Kom ju igår. Vi har precis varit och handlat lite. Ska bli å baka lite. Kristoffer har fått en kavel av mig. Är ju bra när man ska göra bullar som vi ska göra. Det hade inte han tänkt på. Annars får man göra en konstgjord kavel, men nu har vi så att det ska inte vara några problem.
Ni är säkert nyfikna på hur ”intervjun” för vikariatet gick. Det var mer en informationsgrej än en intervju. Jag fick jobbet liksom. Om det inte är så att jag har ett stort belastningsregister. Men så vitt jag vet så har jag aldrig gjort något kriminellt haha.

Vikariatet är på alla förskolor och fritids. Fick en bunt papper med olika förskolor och sådant på som jag ska åka runt å vika på. Blir lite å tänka på. Mycket pappersarbete för att få pengarna eftersom att man är timanställd så måste man ju skriva i när man kom å gick på ett papper och dessutom få det påskrivet av någon på stället så att det liksom är godkänt, sen i slutet av månaden så skickar man in pappret och får sedan pengarna. Det gäller att ha koll, sa hon jag var hos igår, ibland kan det ju bli fel så det är bra om man kollar att man fått rätt lön. Det var bra betalt också eftersom att jag har gått utbildning och har lite bakgrund. Det är ju bra! Så nu har jag nått å göra iaf.

Ska bara få hem papprena ifrån polisen å sen lämna in det till dom igen och sen när de har kollat på det så är jag uppskriven som vikarie och telefonen kan ringa när som helst. Nästan så att man måste vara redo hela tiden. Jag ska allt visa vad jag går för. Att jag nu har fått ett vikariat betyder att jag inte ska vara så länge som jag först hade tänkt i Kalmar så jag åker bara ner till Malins födelsedag och träffar familjen och kanske någon kompis på kvällen, eller om det blir att bege sig till Öland å träffa den andra systern.
Malin vill fortfarande att jag kommer den 26 så att jag kan vara med på festen den 27. Vi får se hur det ser ut längre fram. Kommer iaf på födelsedagen.

Ska bli kul å vara på förskola å fritids faktiskt. Även om det är rätt jobbigt när man inte är van vid den höga ljudnivån som kan vara men jag har ju massa syskon som en gång varit skrikande ungar, precis som jag så man är ju van 😉 Dessutom praktiker sedan gymnasiet. Så nu kan ni allt vara glada för min skull! Inte lätt å få arbete i dagens läge då alla typ avskedas eller ja, uppsagda.

Ringde pappa igår å berättade om vikariatet. Hade sagt till honom att jag skulle på intervju. Men att det var mer information, hur det går till och så. Han tyckte självklart att det var bra! Han och mina bröder håller på i sin nya lägenhet och hade köpt massa, massa nya möbler på Ikea för typ 19.000 så dom fick nog en del. Dom skulle ju ha allt nytt. Egentligen skulle jag vilja hälsa på där med när jag är nere, men eftersom att jag inte kommer vara nere så länge så blir det svårt å hinna med allt man vill. Få se hur det blir helt enkelt.

Ikväll blir det bara att ta det lugnt och mysa med min älskling som är bäst i världen! 😉
Hoppas ni har en bra tisdag. NI FÅR JU absolut inte missa Den rätta för Rosing ikväll hahaha!

Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva”.
/ William Shakespeare

Klockan är: 15.41

2 thoughts on “Nu är det liite lagom flyt!

  1. Det är så jag gör när jag jobbar, det låter krångligt i början men det är det inte. I början kanske men du kommer lätt snabbt in i det. Lycka till och vad roligt! 🙂

Tack för att du har något att säga!

