Kvällen som sådan…

Har fixat med allt som skulle upp i förrådet nu så nu är det fint i min klädkammare där allt förut stod. Förvisso ganska organiserat men nu är det som bortblåst. Så nu får jag plats med andra saker där inne. Hittade lite grejer jag kan ha användning för som inte behöver stå å samla damm uppe på vinden där förrådet är.

Nu börjar dessutom Beck! Som jag ska titta på, givetvis. Men helst av allt vill jag gosa med min älskade Kristoffer poffe! Ni har inte kunnat undgå att jag längtar tills imorron inte heller att jag saknar Kristoffer min sötis! Imorron ska vi troligen äta friterat. Han har en fritös men vi har aldrig använt den, så det kan vara dags för det nu.

Sen så ska jag ta tag i saken och söka till högskolan. Jag har nog bestämt mig för en utbildning jag vill gå men man måste ju ha lite backup också och ha fler val men det har jag det med. Så det ska bli spännande. När man går på gymnasiet så påstår man att man hatar det. Men alla ni som pluggar på gymnasiet, vänta ni bara. När ni har tagit studenten och varit fria ett tag så ska ni se att ni längtar tillbaks.

Det är lika bra att plugga vidare, dum är man annars. Om man inte får ett asbra fast jobb direkt när man går ut gymnasiet men det hör verkligen till ovanligheterna nu för tiden. Jag har iaf siktet inställt på att en dag bli polis. Ni ska allt få se haha! Jag bara längtar tills den dagen då jag jobbar med det jag alltid har drömt om….

Måste förebereda mig inför morgondagens intervju men det ska nog gå bra. Jag har ju alla referenser jag behöver och sen kan jag bara utgå ifrån mig själv. Man kan ju ana vad de ska komma för ett par frågor och vad man isf ska svara på dom så att man inte verkar osäker men jag presterar nästan bättre om jag inte förbereder mig utan att det kommer direkt istället. Jag är så pass säker på mig själv, det måste man vara.

Nu ska jag lägga mig å se Beck och längta efter Kristoffer!

Alla lyckliga familjer liknar varandra, men varje olycklig familj är olycklig på sitt särskilda sätt”.

/  Leo Tolstoj, ur Anna Karenina

Klockan är: 21.07

Tack för att du har något att säga!

