Bokrea imorron!

Jag har hört på reklamen på tv att en bokrea börjar imorron. Så underbart då! Perfekt. Så imorron när jag ändå ska till stan så ska jag kolla vad jag hittar på stan. Om jag hittar några billiga, bra böcker. Jag hoppas det, iaf 1! För nu har jag precis läst ut en gammal bok jag gick en gång när jag var yngre å va med i funtasie club. Fick man alltid två böcker typ å sen lite andra småprylar.

Men nu vill jag ha något annat än någon lättläst ungdomsbok! Så det hoppas jag att jag hittar imorron. Var i affären lite innan Halv åtta hos mig började. Köpte frukost å onyttigheter som jag varit sugen på nu i fleera, fleera dagar. Men nu så. Har dagens behov blivit tillgodosedda. Iaf på sötsugets sida. Andra behov behöver vi inte tala om 😉

Ser på Advokaterna nu på tv. Ganska intressant. När jag var yngre så ville jag bli advokat för jag trodde på rättvisan. Men det är ju inte alltid man får fall då ens klient absolut är oskyldig utan är hur skyldig som helst och man förlorar fallet. Men det är endå ett intressant jobb. Men jag tror, idag, att det är för mycket för mig. Jag håller mig till mina drömmar om att bli polis. Det är lagom drama för mig. Ingen dag är den andra lik.

Yrken jag har velat bli i yngre dagar:
Frisör, författare (fortfarande en dröm i det undermedvetna), journalist, skådespelerska (möjligt nu också), artist, advokat, porrskådis, utvikningsbrud och brandkvinna. Det är väl de tankarna jag har haft men var väl i 13 års åldern när jag började spåna på polis. Fast utvikningsbrud och porrskådis var nånstans på högstadiet som jag tänkte på det. Men har lääänge haft siktet inställt på att utbilda mig till polis. Vore rena rama drömmen.

Brandmanaryrket har jag ju provat på och det var roligt. Kan ju bero på att det inte var permanent och så nytt. Men jag tror att det kommer vara kul hela tiden. Om man verkligen brinner för sitt yrke (fy fan så kul, brinner för sitt arbete). Så det tror jag också, om det inte går bra inom polisgrejset. För då sammarbetar man ju ändå med dom stora killarna haha.

Är du blodgivare? Inte? Bli det idag…. Geblod.nu  

One thought on “Bokrea imorron!

  1. shit va du skriver. typ varje dag! Hur orkar du? Du skriver från hjärtat grymt. lätt att läsa. du skriver som du tänker och delar med dig av det. Fortsätt. M.v.h Rickard

Tack för att du har något att säga!

