Ta dig tid å läs… Kommentera sedan.

Har precis glott klart på Herre på täppan och börjat kolla på Beck på fyran. Herre på täppan var ett ganska bra program. Kunde varit lite värre saker de skulle behöva göra men det var ju bara premiärprogramet. Kanske höjer ribban efter varje söndag. Vi får väl se. Lite spännande var det iaf. Och Max var verkligen Herre på täppan hela kvällen.  Han vann 10.500 kr. Inte illa. Men han fick nog lida lite också. Särskilt när han åt av de dära starka skiten haha.

Blivit taggad i några foton på fejjan idag och det var old pix. Snacka om att gymnasietiden inte var så farlig som när man just var i den. Jag hade kunnat göra mycket för att få uppleva den tiden igen med samma vetskap som jag har nu. Då skulle jag uppskatta varje sekund lite mer. Skulle inte tycka att det var så farligt med läxor och tidiga dagar och sena kvällar. Fast det var ju rasterna och lunchen som var det bästa.

Då det inte var plugg, plugg utan det var kvalitetstid med polarna. Och vilka polare man fick sen då! Verkligen dom bästa. Det var också på gymnasiet jag sa goodbye till både en och två barndoms kompisar. Fast mest en. Men hon är en jävla lögnhals och en svikare. Inte alls nån att lita på och det har visat sig nu att jag inte är den enda av hennes barndomspolare som dragit ifrån henne. Inte orkat med hennes falskhet. Så jag gjorde absolut inte fel där.

Man växer ifrån varandra helt enkelt och då kan den andra inte göra något åt det. Jag träffade också Emma som är världsbäst. Evelina, som jag tyvärr inte har den kontakten jag hade velat ha. Vet inte varför. Man är för dålig på att höra av sig. Vad det gäller mig så är jag för feg för att säga hej. Eller något i den stilen. Det händer ibland. Önskar godjul och grattis. Är inte det hemskt? Efter tre år i samma klass… Aja. Hmm..

Och Josse. Hon gick i min paralellklass på högstadiet men då var vi av två olika världar och jag tyckte, fråga mig inte varför, att hon var helt dum i huvudet. Vad jag har för underlag för att tycka så som jag gjorde, det vet jag faktiskt inte. För när vi hamnade i samma klass på gymnasiet så ändrades allt. Kanske inte direkt, jag tyckte ju fortfarande att hon var konstig och knäpp.

Men sen när man satt där i klassrummet så fattade jag att den där lilla skitungen är ju för fan lika trög och cool som jag! Så på den vägen är det. Jag minns första gången hon frågade om jag ville hänga med henne hem. Jag trodde hon skämtade men ne. Sedan var vi oskiljaktiga. Det var inget som kunde skilja oss. Man fick 2 för en, vad det än gällde. Och det är en underbar vänskap vi har. Efter  gymnasiet så började det vad som kommer att kallas det riktiga livet.

Man särades ifrån de vänner man träffade varje dag. Men vad jag trodde då var att jag och Josse skulle fortsätta att vara tajta. Det var vi också. Men sen sa hon att hon kanske tyckte att vi skulle ta en paus (jaa vi var som gifta). Och så fick det bli. Den pausen har fortfarande inte slutat för sen flyttade jag till Gävle. Och att flytta hit var ibland det bästa jag gjort. Jag slog mig fri ifrån allt som höll mig kvar. Det lilla som faktiskt fanns kvar där för mig.

Alla var så upptagna av sina liv. En del började jobba, andra plugga. Ingen tid för en arbetslös skit som jag. Så jag sökte jobb över hela Sverige. Till och med utanför Sveriges gränser. Fick jobb i Gävle och jag hann inte mer än på intervju, ner till Kalmar och tillbaks till Gävle och så var det bara att fixa med lägenhet. På mindre än en vecka var jag bosatt här i Gävle. Det är på både gott och ont att bo 64 mil ifrån allt man någonsin vetat om. Men jag har verkligen vuxit som människa, minst sagt.

Vissa gånger vill man flytta tillbaks. Bara för familjen och kompisarnas skull. Särskilt då för Josefin. Vad underbart det skulle vara å flytta tillbaks och få se hennes vackra ansikte varje dag, precis som förut. Men om jag gör det vet jag ändå att det inte kommer bli som jag tror. För flyttar jag, så flyttar jag ifrån Kristoffer och mitt liv här. Flyttar jag så kommer det inte bli som jag hade tänkt mig. Jag går tillbaks till de liv jag hade förut.

Josse har ju sin kille och sitt liv som hon har byggt upp. Ett liv utan mig. Eller med mig, fast på håll. De gånger vi har sett på de 1½ året jag bott i Gävle kan nog räknas på fingrarna. Det är hemskt! Jag tycker att hon kan komma hit någon gång! Vi får väl se… Hmm. Jag ska iaf träffa henne när jag är i Kalmar nästa gång. Och då inte bara i en timme, en hel dag.. HELST!

Tänk vad mycket man kan göra för kärleken egentligen. Om det inte vore för att Kristoffer bor på samma sida av Sverige som jag gör så hade jag nog flyttat till någon annan stad i Sverige. För jag har ju inte kvar de jobbet jag flyttade hit för. Telefonförsäljare.. Inte mitt yrke. Men nu har jag testat.
Emma ska dessutom flytta hit när hon har pluggat klart! Fast jag måste göra henne redo för vad det är hon ger upp och om hon är redo att ge så mycket av sitt liv.

Fast eftersom att hon snart flyttar hemifrån så klipper hon ju lite band redan nu. Så det ska nog gå ann! Längtar som fan… Mer efter torsdag för dom kommer hon! Då blir det att götta sig må ni tro.

Och om en vecka ska jag åka till Kristoffer. 20 minuter efter att Emma har lämnat staden! Då flyr jag fältet. Jag och min älskling igen. Vi ska baka massvis och också gotta oss! Haha. Ibland får det väl bli en överdos (av gottigheter alltså). Och massa kärlek! För guud vad jag saknar Kristoffer nu. Varit utan honom i typ en vecka nu och en till ska det bli. Fy satan. Det är faktiskt ganska svårt. Hur ska jag klara av att vara i kalmar i två veckor? Det skulle innebära tre veckor utan Kristoffer! Fett mycket. OM han inte hänger med då hahaha.

Ne, nu börjar det bli ett riktigt långt inlägg haha. OM en halvtimme är det Pamela Andersons program på femman. Då är det nyheter på fyran. Missar slutet av Beck men det får jag leva med. Sen är inatt är det Oscarsgalan. Tänka dig att det ska jag också kolla på. Det är på kanal nio. Den har jag!

Chilla!
Ps… Vart är Emma? Hon kan ju inte jobba 24/7?

One thought on “Ta dig tid å läs… Kommentera sedan.

  1. HÄR ÄR JAG! Jobbade hela fredagen, jobbade hela lördagen, kom hem åkte för att festa, jobbat hela söndagen, åt bakiskäk med Bella.

    Fan vad vi ska röja när jag kommer upp! Vi ska göra stan osäker och barnförbjuden;P är riktigt sugen på bowling, så jag hoppas vi hittar nårra bra banor:D

Tack för att du har något att säga!

