Swebussexpress!

Konstigt å sitta hemma en fredag! Brukar ju vara hos Kristoffer annars vid den här tiden men det är jag inte. Nästa helg är Emma hos mig! Då blir det rajtantajtan! Så skönt att det är hon och inte jag som ska åka hela långa vägen hit. Men hon, den lilla räven, har sällskap hela vägen hit. För först så åker Bella och hon till stockholm tillsammans. Sen kommer jag i Sthlm och möter upp Emma och sen far vi till Gävle.

Så hon har ju iaf inte lika tråkigt som jag kan få ha ibland på vägen! Men jag tycker att det går ganska fort ner nu. När man är lite van. Man vet vad man kan fördriva tiden med. Jag åker alltid buss från Gävle till Kalmar. Jag kan ta tåget med det är både dyrare, alltid försenat och tråkigare. För på en buss ser man mer av Sverige än i ett tåg som bara går igenom skog och åter skog.

Man får se nårga av Sveriges tågstationer ifrån första parkett där man sitter på tåget men det är inte alls lika upphetsande så jag väljer alltid bussen och aldrig har jag blivit besviken på dom. Har alltid varit i tid. Att den kommer 5 minuter försent har aldrig gjort något! Det räknas inte. Man däremot, en kvart vore värre. Men än har det aldrig hänt.

Det är tur att Swebuss express finns säger jag bara. Man kan åka ungefär vart man vill. I Sverige som utanför. Den kan ta dig över gränsen med om du vill. Inte dåligt va? Hehe. Det är lite lugnare i en buss, inte så mycket rörelse. Busschaffisarna brukar alltid vara så trevliga och hjälpsamma. Så jag är helt nöjd med mitt val, att ta bussen.

Synd bara att min bror hellre flyger om han ska hit. Än har han inte tittat förbi. Jag ska allt visa honom att det är mysigt att åka buss även om det tar 9 timmar. Om jag skulle åka till Arlanda och ta flyget till Kalmar så skulle det väl ta ungefär två och en halvtimme. CIRKA. Det är ju liite jävla skillnad iaf. Men dyrare också. Så för den fattige är bussen perfekt haha. Ska prova flyget någon gång också. Kul jue.

Kvällens underhållning  består av Let’s dance och Hjälp. Jag skulle vilja ha något onyttigt och gott till det men har inget hemma och pengar får jag inte förens nästa vecka och inte har jag tillräckligt med huvudingredienser till någonting för att kunna baka något. Det är nästan en katastrof haha. Fast bra för figuren så jag får väl tänka så istället hehe.

Jag hoppas på att jag å Frida hittar på något imorron. Vi snackade ju om att göra något i helgen. Annars får jag väl ringa å fråga Belinda om hon vill ses haha. Kanske jag kan göra redan ikväll. Hon kan ju komma hit å glo på tv med mig haha. Fast hon kanske är sur för att jag inte ville sist hon frågade. För att jag var arg haha. Vi är inte så jättenära kompisar så hon kanske tror att jag gör så mot mina kompisar.

Fast jag vet att hon vet bättre haha. Vi har iaf alltid kul ihop. Om du läser detta Belinda, innan jag hunnit snacka med dig så hör av dig eller kom förbi. Im home!

One thought on “Swebussexpress!

Tack för att du har något att säga!

