Vaknat på helt rätt sida?

Goddagens! Så vad ska ni hitta på idag? En tisdags som denna?
Själv har jag just smält frukosten ordentligt och ska efter detta inlägg gå en runda. Känner att jag måste andas frisk luft så jag ska gå en runda som jag tror blir en lagom lång bana. Upptäcka något nytt kanske, med området här. Spännande. Och det är ju roligare att gå en runda när det mesta är nya saker att titta på.

Helst skulle jag vilja vara ute och gå i rask takt i en timme. Det lär inte bli så svårt att fixa. Det är inte det finaste vädret ute men inte heller det sämsta och jag ska inte sitta inne och kolla ut för att komma på bortförklaringar till varför jag inte ska gå. Jag ska inte låta det bli försent så att jag kan ”skylla” på det. Så det är bäst att gå nu mitt på blanka dagen sedan kan jag göra vad jag vill resterande tid av dagen.

Jag ska också till att hitta lite jobb att söka. Lägga lite pussel sedan är det nog så gott som dags för mat, har inte listat ut vad det blir än. Men något blir det ju alltid. Ska plocka i ordning lite här hemma och kolla på lite serier och film. Sen är det väl dags för Halv åtta hos mig igen. Om nån vill hitta på något idag så hojta till! 😀

Känner mig lite glad idag även om det inte är någon speciell dag. Jag ska inte få besök av kungen eller Tomas Di Leva. Det är bara en vanlig dag. Jag antar att det är den kommande promenaden som gör mig gladare 😉 Något i den stilen. Ska fråga Frida om hon vill gå en runda någon dag. Fast nu har jag ju nästan frågat henne, tror säkert att hon kommer läsa detta 😉 Ska ta upp det med henne sedan ändå så haha. Om hon inte hinner före efter detta inlägg…

Ska sätta på mig lite varmare kläder och sedan bege mig ut i det snöiga samhället jag lever i. Önska mig lycka till, det är lätt att man halkar.

2 thoughts on “Vaknat på helt rätt sida?

  1. Hoppas du kom iväg på en promenad, man mår bättre av att röra lite på sig och få mer ljus.
    Själv har jag bara tagit mig ner till Ica, hämtade ett paket med garn så nu har jag lite att göra igen.
    Idag har det faktiskt varit soligt här men jag har inte orkat gå någon sväng har sovit i soffan. Är mest bara trött just nu ..
    Kram

Tack för att du har något att säga!

