Att tillhöra en storfamilj….

Har precis kollat klart på Familjen Annorlunda. Ett par där som ska gifta sig. Så mysigt.  Det programmet är verkligen en fröjd för ögonen. Familjelivet är mysigt och värt alla stunder då det kan vara jobbigt. Bara man kämpar tillsammans och är ett kärleksfullt team så vinner man över alla motgångar! Jag vill inte ha många barn jag själv, men man vet ju aldrig.

Förut ville jag inte ha några alls. Men då ville jag ju inte ens ha en pojkvän haha. Nu har jag det och det har visst ändrat min syn på det där med kids också haha. Men två iaf, vill jag ha. Sen vad naturen tillåter återstår att se. Det är ju inte alla som säger vid tjugoettårs ålder att de ska ha 8 barn. Men två är lagom. Jag har själv växt upp med många syskon och tycker att det är hur bra som helst.

Man har alltid någon att vara med. Alla är ju olika och det blir ju också det man gör med det syskonet då. Som med Malin lekte jag med dockor, det gjorde man ju inte direkt med Alex eller Jimmy. Jag har 5 syskon allt som allt. Två halvsyskon och tre helsyskon. Min yngsta lillebror träffar jag aldrig då han bor med mamma och jag inte vill ha med henne att göra. När han blir större hoppas jag att den kontakten blir bättre. Det är bra som det är nu.

Martina är äldst av alla och är min halvsyster. Vi har samma pappa. Allt är egentligen ganska komplicerat. Alla har inte direkt en bra relation till varandra. Vissa vill inte snacka med varandra för olika anledningar och sånt. Ganska jobbigt. Nu gäller det kanske inte oss syskon. Vi fyra som har växt upp med pappa är starkast tycker jag.

Vi har ju bäst relation eller vad man ska kalla det. Vi har varit med om det mesta tillsammans och håller ihop skulle jag vilja säga. Även om man kanske inte säger det nu när allt är på det torra så vet jag att om nån var i knipa så skulle alla andra hjälpa till. Jag bruka tala om för mina syskon att jag älskar dom men dom brukar kanske inte ta det på allvar, eller så gör dom det. Blir glada men kanske inte vet hur dom ska ta det.

Det blir väl så med en uppväxt som våran, inte vet jag. Jag är iaf glad att jag har alla syskon som jag har. Eftersom att vi har varit med om så mycket tillsammans så står man ju varann närmre. Det finns nog inte någonting som jag inte kan prata med mina syskon om, faktiskt inte. Och jag är säker på att de känner lika inför mig. Vi har mött sådan motgång så att inget annat litet problem är något i jämförelse med sådant som kanske kan dyka upp nu.

Om jag miste någon utav mina syskon så skulle det vara en katastrof. Något jag verkligen inte skulle klara av. Så är det ju säkert för många med sina familjer. Felas det en så felas också en bit ifrån sitt hjärta. Att sakna är verkligen inte lätt, särskilt inte när man aldrig mer ska få se personen. Men samtidigt så är det inget man ska tänka på nu. Det är ett öde som vi alla har och så länge vi lever måste vi ta vara på tiden vi har.

Alltså, att vara en stor familj har sina för och nackdelar precis som en lite mindre har. Alla väljer ju hur dom vill leva. Jag skulle iaf inte kunna tänka mig att bara ha ett barn.  Jag vill att mitt/mina barn ska kunna ha minst ett syskon. Ett ensamt barn blir så himla bortskämt tycker jag. Och de som är ensamna barn som jag vet önskar sig ett syskon och avundas alla som har syskon.

Så Martina, Malin, Alex och Jimmy jag älskar er!!! 😀 Dennis är brodern jag aldrig träffar. Jag tycker väl om honom också men känner honom inte som dom andra. Så…. En vacker dag kanske han kan mäta sig med dom andra.Vet att de kanske är skumt att säga så, men så är det.

Jag längtar tills jag åker till Kalmar! Träffa syskonen och vännerna in KÄLMA! Jag och Kristoffer snackar semester. Kollade lite utlandsresor i helgen. Och jag vill campa på Öland i sommar. Vi får se vart vi hamnar! Mysigt ska vi ha iaf….

One thought on “Att tillhöra en storfamilj….

Tack för att du har något att säga!

