My day

Det publiceras ett sent inlägg här idag. Har inte suttit vid datorn mer än nån timme på morgonkvisten. Käkade frukost, gjorde mig iordning och gick till stan. Skulle skicka in nya papper om bostadsbidrag och sen till Frida. Så det är på Brynäs som jag har hållit hus större delen av dagen och det var som alltid lika trevligt 😉

Vägen till stan tyckte jag såg enkel ut innan jag började min tripp. Jag visste vilken väg som ledde till stan men ja, Turez var tvungen att testa någon ny som inte ledde dit hon trodde utan plötsligt tog det stopp. Och då hade jag pulserat i snön för jag tänkte att det var en genväg men så va det inte så jag fick gå tillbaks och man blev bra varm av allt trampande i snön det vill jag lova.

Men väl ute på gångvägen så var det bara till att gå på och inga mer missöden, vilket var tur! 😀 Jag ska inte vara så knäpp och ta vägar jag inte är säker på vart dom leder, det är ju inte första gången jag går vilse haha. Tänker gå på den vägen jag vet leder till stan och inte ta några ”genvägar”. Ska till stan imorron med, till AF. Och då pallar jag inte att gå fel.

Tänkte att jag skulle gå till stan på fredag med. Så att jag kommer lagom i tid till tåget som tar mig till Kristoffer. Men då kommer allt säkert gå åt helvete. Fredagen den trettonde haha. Vi får väl se. Om jag tar bussen lär jag väl va med om en bussolycka haha. Så kanske är lite säkrare och gå. Tar ju inte så lång tid heller liksom och det är bra för fläsket. Tog bussen hem ifrån Frida, tänkte gå, men nu blev det för sent och för mörkt för att jag ska våga gå hela vägen hem själv haha!

Min mobil fortsätter och gnälla om att jag ska sätta i simkortet tusen ggr om dagen även om det är i och det inte blir så mkt bättre när man tar ur och i det. Funkar en stund sen cpar den. Så just nu är mobilen inte den lojalaste som finns. Man får titta till den som en liten bebis för att vara civiliserad var minut. Får se vad jag gör med den. Har inte direkt tid å köpa ny. Frida tyckte jag skulle utnyttja garantin. Den ska ju inte hålla på så liksom.

Fast dom kommer säkert tycka att det är mitt fel. Den har ju åkt i golvet ett par ggr.. Hmm. Men aa. Vi får se helt enkelt. Den kanske bara går igenom en dålig period just nu och då kan ju inte jag vara gnällig haha (precis som om att telefonen har känslor).
Denna veckan har gått ganska fort tycker jag ändå. Snart helg igen. Visst, än är det onsdag, men imorron är det ju torsdag och sen är det helg.

Jag undrar vad alla ska göra på alla hjärtans dag? Om ni nu firar den eller tänker göra tvärtom All hates day! Det är väl rätt tråkigt om det är så? haha. En hatar dag. Nej, sånt tycker vi inte om haha.
Det är nån några våningar ner som lyssnar på hög dunka dunka musik. Jag som bor över hör bara lite dån osv. Men stackars de som bor precis bredvid.  Det ska ju vara helt tyst om en kvart, få se om det hålls.

Om nån säger till, jag bryr mig som sagt inte haha. Nu verkar volymen har sänkts iaf… hmm.. Eller nee, nu är det högt igen. Han/hon har säkert döva grannar så det går nog bra å spela högt hela natten. Fast jag kan tänka mig att om det är arbetare som bor bredvid så vill dom nog sova nu och ja, det är väl därför det ska vara tyst vid tio. Får se hur det går. Det är ju inte mitt liv så. Haha.

Jag är ganska seg i skallen nu. Gäspade säkert 10 ggr på bussen på väg hem hehe. Så det blir till att gå å lägga sig om en timme kanske. Imorron ska jag tvätta. Bokade tvättid på nätet hemma hos Frida idag. Då nu ska jag ha tvättid kl 13-16 och där med basta! Fan om det blir knas med dubbelbokningar denna gången också. Då tänker jag fan alltid tvätta hos Kristoffer haha. Men det ska inte vara något slagsmål i tvättstugan för nu ska ingen kunna komma in på min tid. Men det återstår ju att se.

Nu ska jag nog avrunda inlägget för kvällen så får vi skrivas imorron. Det har inte varit strålande sol som de två senaste dagarna idag men lika glad var jag för det. Det snöade iaf inte. Utan var behagligt väder.

Skrivs imorron….

One thought on “My day

  1. nej jag tror intte heller att det är så jävla bra och att det inte kommer hålla för alltid mellan dom. Men jag vill ju hellre att han hittar någon seriös än att bara knulla runt

Tack för att du har något att säga!

