Näst intill en perfekt tisdag….

Jag klarade av att lämna nycklarna! Tänka sig. Det var bara lite problem med promenixen till stan då man skulle hitta en bra gångväg. Såg säkert ut som en förvirrad höna där jag gick men tillslut så gick jag bara på magkänslan och kom till stan! Jag hittade en bra väg att gå på och tog en annan väg hem och det är så fina gång och cykelvägar till stan så att de som tar bussen nästan borde skämas haha. Nu vet jag iaf till  nästa gång vart jag ska ta vägen och slipper komma ut på nån motorväg (fråga mig inte hur det gick till haha).

Jag känner mig nöjd med dagens motion faktiskt. Har gått 8 kilometer och mer ville jag gå men där tog latheten över. Mest för att jag inte visste vart jag skulle gå i sådana fall. Blir nog en promenad imorron med skulle jag tro. Om vädret är lika fint som idag så är man bara bortskämd om man inte tar en promenad i den friska luften. Jag hoppas innerligt på att våren snart är här så att jag slipper all snö.

Särskilt all is, idag var det ruskigt nära att jag satte mig på ändan mitt på en väg haha. Skulle sett fint ut om jag låg där som en bortglömd vante. Nej tack. Jag hittade iaf balansen och stabiliserade mig innan olyckan var framme. Tur för mig alltså.

Har ätit potatisgratäng och fläskfilé idag. Fick ju några matlådor över när jag lagade det förra veckan och det var minst lika gott idag. Verkligen en höjdare. Jag borde avancera mig i köket. Fixa mig en utmaning. Inte bara koka pasta och steka köttbullar haha. Eller färdigrätter. En dag har jag egna ungar som undrar vad det blir för mat och jag är säker på att dom inte kommer vilja äta samma mat varje dag haha!

Fast tur att man har en kille som kan det där med matlagning bättre än vad jag kan 😀 Men man vill ju vara lite självständig på det planet också om det skulle krisa sig i en familjesituation! Fast alla har ju något lätt att laga hemma. Men det är inte alltid man vill att det ska vara lätt så jag ska komma på något jag kan avancera mig i.

Har kollat lite på Ikeas hemsida och hittat en annan bäddsoffa som jag vill ha än den jag först har tittat ut. Det är samma prisklass bara det att denna nya är större och lite bättre. Nackdelen med den är att den bara finns i en färg och det är typ gräddvit. Jag vill ha en mörk soffa. Men man kan ju tänka om. Det är inte direkt någon fara, egentligen. Fundera på å fixa hem prylarna i slutet av månaden men får se hur det blir. I månadsskiftet iaf.

Känns så tomt här nu och det skulle verkligen behövas lite mer prylar till hemmet. Vill ha en stor bokhylla också men man får ta det allt eftersom. Om man vore rik så skulle jag kunnat fixa allt imorron haha! Har en lång lista på saker jag ska skaffa mig men det blir en sak i taget helt enkelt.

Imorron ska jag boka en ny tvättid här i mitt område. Tvättade ju hos Kristoffer i helgen på grund av incidenten i min tvättstuga här hemma. Men nu ska allt vara i sin ordning och inga missuppfattningar ska kunna äga rum. Har en del tvätt kvar. Tvättade bara det viktigaste i helgen. Lakan och sånt är ju inte direkt brådskande men jag skulle vilja ha allt tvättat till helgen.

Nu ska jag göra toaletten lite sällskap! Mohaha. Skrivs sen….
(Ni som läser min blogg, har det förekommit fula ord så får jag väl ursäkta mig. Men det är så det går till här, inga censurer för de finare folket).
Later.

One thought on “Näst intill en perfekt tisdag….

Tack för att du har något att säga!

