Pusskalas idag! Du är inte bjuden.

Dear dear diary, I wanna tell my secrets because youre the only one that I know will keep them………..
(fast detta är ju inte direkt någonstans privat).

Sitter här och mumsar i mig havregrynsgröt. Om en timme drar jag till Kristoffer. Eller ja, till stationen och om en och en halv timme åker jag till Kristoffer. Då är det pusskalas och inga andra är bjudna. Ska vara där hela helgen. Han har bokat tvättid (om jag inte har sagt det) till mig hos sig. För här vet jag inte hur systemet funkar förens på onsdag. Det fick jag ju bevisat i tisdags! JÄVLA APA.

Så nu sa det viktigaste tvättas och det kommer bli bra. Allt blir ju bra tillslut, antar jag. Även om det har ofrats en del så kommer man i sluttampen kunna känna att det var värt det. Ungefär som på Sagan om ringen när de äntligen har fått kasta ringen i lavan. Färden dit var ju värt det. Så är det nog med livet också. Krokiga vägar, glada vägar, konstiga vägar, raka vägar, roliga vägar, sorgsna vägar. Allt möter man på en livstid. En del möter mer och en del mindre. Men alla formas vi efter vägen och dess väglag.

Innan jag åker ska jag föna håret och fixa det, packa kläderna som ska tvättas, diska det jag inte har diskat ännu och välja kläder antar jag. Sen är det nog brådis iväg gissar jag på. Jag tog mig tid att skriva lite här nu för jag vet ju inte om jag kommer vara så upptagen med att kolla på Kristoffer idag så att jag kanske inte har tid att skriva. Men det är sånt som märks.

Idag är det förövrigt Let’s dance och en bra film på trean. Eller om det var femman. Hmm. Något med Brittany Murphy.
Nu ska jag börja diska och sen fixa miiig.. Skrivs senare lr imorron!
Ha en trevlig helg och trevlig kväll!!
Heejsvejs…
Later.

One thought on “Pusskalas idag! Du är inte bjuden.

Tack för att du har något att säga!

