En hel dag med Frida, nästan.

Idag har det gott som varit en heldag med Friida. Kom nyss hem. Vi var och kollade på Dollarstore och där hade dom sådana dukar som jag vill ha och måla på. Så det ska jag köpa och färg och penslar. Kommer bli kanon. Sen var vi på kupan.. Jag är ju på jakt efter ett soffbord och min plan har varit IKEA, men det kanske inte behövs när man kan hitta något i bra skick på Kupan! Och för ett bra pris såklart. Så vandrade vi lite på stan. Hon skulle ha en liten ram och så.

Det var en trevlig men hal dag. Jag tycker att all is kan försvinna ifrån vägarna! Nu är det så extremt halt på vägarna och man får hela tiden koncentrera sig på vart man går. Ne, nu vill jag faktiskt ha vår! Blommor och bin. Kunna gå vart man vill utan att behöva ha nära-döden-upplevelser genom att nästan trilla på ändan stup i kvarten! Låt naturen blomstra nu! Ge oss lite värme.

Ikväll är det Semestersvenskar och Made in Sweden på tv.  Få se om jag kommer ihåg å kolla på det eller om jag kollar på webbtv sedan. Har en del andra grejer jag ska kolla på. Tex Sex drive (är ingen porrfilm) och Changeling. Jag är alltså bänkad i soffpotatissoffan idag haha!

Måste göra en Att göra lista över de kommande veckorna så att jag får något praktiskt gjort och att inte dagarna bara går förbi än. För dom kommer aldrig åter. Ska ta tag i saker och ting. Har en del plikter att göra så att säga! Fast nu har det ju varit en del med flytten och sånt men nu jävlar kan jag allt vara redo att tampas med tjuren. Ta den i hornen och fixa till det än att skjuta upp på det ytterligare!

Ska bla ringa min fastighetsskötare och fråga om tapetsering. Om jag kunde gå grejer till det och fixa med! För jag vill tapetsera om och innan dess är det ju onödigt att sätta upp saker och ting på väggarna. Det är dessutom betongväggar så man behöver ju speciella verktyg för det. Men Frida sa att hon nog hade så det ska nog ordna sig med det.

Sen måste jag också få berätta att Emma kanske kommer till mig i slutet av månaden. Tror att vi nästan skulle sikta oss in på det i alla fall. Vi får väl se. Någon gång iaf. Sen ska jag väl kolla över när jag ska åka ner. Kanske i slutet av mars och sen i juni igen då brossan tar studenten. Det är väl lagom mellanrum så det ska bli bra. Hoppas jag får tillfälle att göra det iaf. Så man får träffa sin tjocka familj igen( och kompisar, speciellt  Josefin men hon ska alltid på annat när jag är nere).

Nehe.. Nu ska jag se till att byta till lite bekvämare kläder och mysa till det haha. Ska kolla efter bokhyllor på blocket hade jag tänkt. Se om man kunde fynda lite där med 😀
Skrivs nog senare!
Later aligator!

One thought on “En hel dag med Frida, nästan.

  1. Kul att flytta till något nytt men det kostar ofta en del när man börjar fundera på allt nytt man vill ha… I och för sig finns det mycket man kan fynda begagnat!

Tack för att du har något att säga!

