Färdigflyttad!

Nu sitter jag här. Första stunden på dygnet det är lite lugn och ro. Nu sitter jag i min nya lägenhet och allt känns bra! Än har jag inte ångrat mig.
Kristoffer och Matte kom å hjälpte mig med flytten och allt gick kanon, inget hände även om jag förberett mig på det värsta. Har fått in allt och än är det lite stökigt men jag har fått bort det mesta.

Sen har jag ju fått lite hjälp av Frida nu på eftermiddagen efter att flytthjälpen hade åkt. Och hon var ju en riktig händywoman. Trodde det var kört för min kristallkrona när hon upptäckte att själva kontakten var för gammal för uttaget. Men det var lätt fixat sa hon. Jag hade en ful skärm som jag ändå skulle slänga så tog hon isär den och satte uttagsgrejen på kronan. Men aa, den funkade ju för fan inte ändå.

Jag var ju helt säker på att alla glödlampor funkade men det var de enda som behövde bytas så nu kan jag allt ha strålkasta sken här haha! Blir kanon detta vettu! Är det bara Frida man ringer när det är teknikprylar som ska fixas! Haha. Dessutom så kan hon klippa hår på riktiga människor haha. Så det ska hon också få göra någon dag! Sen ska vi tapetsera här inne! Det ska bli så perfekt så.

Verkligen tack alla som har hjälpt mig idag! Utan er hade jag stått på bara backen med alla mina saker. Inte ens en katt har jag som skulle kunna slicka bort mina tårar. Men nu är det gjort och tack, tack, tack! Det enda som återstår är att lämna tillbaks nycklarna till den förra lägenheten. Ska ringa och boka tid med dom, för det var man tydligen tvungen att göra. Så få göra det imorron på morgonen lr så. Se om dom har tid under dagen.

Sista dagen på busskortet imorron nämligen. Har inte köpt ett nytt för det är onödigt när man bor i stan och så är det bra för fläsket som ska brännas att man går istället så det blir kanon. Nu orkar jag inte röra en pryl mer haha. Fast jag vet att jag kommer att plocka lite med allt annat när jag bara fått sitta ett par sekunder. Börjar iaf se hemtrevligt ut!

Frida ska kolla om hon har ett gammalt bord i källaren som jag kan få! Kanon, slipper jag ju köpa precis allt på IKEA. Och det är ju roligast med lite begagnade prylar. Hon kanske hade gjort sig av med det men hon skulle kolla. Vore bra om hon inte hade gjort sig av med det! För det skulle ju sitta fint med ett bord här i vardagsrummet.

Och nu vet jag hur man bokade tvättid. För Frida visade mig. Men det var inte så svårt som jag trodde. Allt ska ju vara digitalt nu för tiden haha. Men det är bra. Så imorron kväll är det dags å tvätta. Får vi se hur det går, men det ska inte vara några problem det heller. Jag trivs redan här ska jag få be och tala om! Underbart. Har bara sett en granne än så länge. Verkar ha en barnfamilj här i krokarna också. Så det är nog ett lugnt place det här.

Precis som jag vill ha det. Skulle kunna sitta här och skriva om min lägenhet i evigheter haha. Ska kolla på lite växter här och var och få upp också. Hittade på ica här i sätra. 3 för 99! Men vill kolla runt lite och sen bestämma mig. Kommer bli mysigt här när allt är så som jag vill ha det.

Efter att vi hade lämnat släpet åkte vi å käkade och man var ganska hungrig efter 4 timmars flyttande. Man kommer sova grymt gott inatt tror jag. Är så trött i benen och lite i skallen men. Men i morron är en ny dag, då är det nya tag. Nu ska jag sitta och ta det lugnt. Ta igen mig lite! Se om jag hittar nått å kolla på. Men det gör jag nog.

Min bror har skaffat en ny blogg. Han gjorde det enda rätta och reggade sig är på wordpress! Haha. Han kommer nog in i det ganska snabbt. Det är ju inte så svårt (säger jag som har koll haha). Så han kan ni ju kolla in.

Kanske skriver något mer senare. Men det är bara kanske. Annars skrivs vi imorron. Ska läsa lite andra bloggar också. För ni har ju säkert uppdaterat er bättre än jag idag, men jag har ju mina anledningar.

Later.

4 thoughts on “Färdigflyttad!

Tack för att du har något att säga!

