The mean kitty…

Det börjar bli kusligt tomt här. Det är lite småplock här och var som ska hitta någonstans att gömma sig så att de kommer med i flytten. Vart jag ska ta vägen med allt krimskrams har jag inte kommit på än och flytten är imorron. Fast det är ingen fara i taket. Har väskor jag kan packa i, allt will be alright.

Jag sov gott inatt, det brukar jag göra med min drömfångare över mig. Istället drömmer jag konstiga drömmar. Inatt drömde jag nått om att jag och min familj var å hälsade på nån italiensk familj här i Sverige. Någon utav mina bröder tog fram en låtsas pistol men italienarna tände till direkt och tog upp sina revolver som de tydligen hade under bordet som alla hade samlats runt för middag.

Skottlossning överallt, alla blev typ skjutna. Farfar hade blivit träffad två gånger. En i axeln å en i magen. Jag försökte pressa så att han inte skulle tappa för mkt blod. Malin och Alex (mina syskon) stod och tittade skräckslaget på. Jag var under ett fönster för att försäkra mig om att inte bli skjuten genom rutan.

Det började bli tyst i huset, de flesta blev svårt skadade och en del sprang ifrån platsen. När det var lugnt så bad jag Malin ringa polisen men hon står som i trans och tittar mot fönstret. Då fattar jag att nått kommer att hända, nån är på väg in. Jag håller fortfarande i farfar som ligger i svår smärta. Jag är också skjuten men det är inget jag bryr mig om just då.

Mannen som Malin och Alex ser klättrar in genom rutan och hoppar ner, han har inte sett mig än och jag ser bara underdelen eftersom att jag är under nånslags öppen diskbänk. Men jag känner igen skorna och byxorna och så hör jag mig själv säga frågandes: ”Pappa?” Och han vänder sig om. Han har inte varit där på hela middagen som spårade ut till värsta blodbadet så vi fick förklara att vi behövde både polis och ambulans.

Jag berättade att farfar var skjuten två gånger och jag en. Malin tog sin tele å ringde polis och ambulans och pappa tog hand om farfar. Pappa blev såklart chockad å ledsen över att se sin pappa ligga sådär och allt var så tragiskt men då vaknade jag.. Av att jag grät. Helt sjuk dröm och om man ändå kunde tyda den! Vad som försegår i min skalle haha.

Snackade med mina systrar i tele igår och de tipsade mig om en kattsång på youtube och jag kollade ju självklart in den. Kolla in den här;

Den är rätt bra, låten om den lilla katten som är lite elak haha. Jag älskar katter, verkligen. Dom är det sötaste som finns! Fast det finns ju kattraser som är otroligt fula också men varelsen i sig är underbara! Hundar är jag inte lika glad för. Även om det säkert är roligt att dressera dom och kasta pinne haha. Men jag tycker om den självständiga katten, ligga å gosa!

Nu ska jag se vad jag ska göra av allt bråte. Idag ska jag ju komma en bit på väg med städningen och så. Har inte ätit nån frukost för jag vet inte vad det skulle vara. Men det blir nog nudlar för det är de enda som inte är nedpackat haha! Klarar mig ju annars tills imorron, inga problem. För imorron åker flyttlasset.

Vi skrivs senare, när det är ännu mer tomt här!
Later.

One thought on “The mean kitty…

Tack för att du har något att säga!

