Städa, städa varje söndag!

Jag skurar och jag plockar och jag gnuggar och jag putsar! Det skiner på många delar av lägenheten. Nu är det bara badrummet och golvet kvar som ska fixas! Ska bli härligt när alla prylar är borta imorron så att man kan kolla in sin städning riktigt ordentligt. Imorron mina damer och herrar!!! Imorron! Härligt. När allt är i den andra lägenheten, då kan jag verkligen pusta ut.

Ska göra en värstinglista sen när jag är färdigflyttad på grejer jag ska köpa allt eftersom. Vill köpa blommor och enligt Frida så verkar det som att man ska tänka på vilket värdesteck man bor på. Hur mycket sol en blomma behöver och så vidare. Och det låter ju faktiskt logiskt när man tänker efter. Kan ju vara en av orsakerna till att alla andra blommor man haft (förutom kaktusarna) att dom har dött! Vi får se vad jag kan hitta på. Annars får jag fixa ett eget växthus.

Måste plocka ner min säng också, innan jag går å lägger mig. Den har nästan brakat ihop när jag slet i den så det är lika bra att säga på sängramen helt. Ska ju ändå ner imorron liksom. Kvittar ju lika om det är idag lr imorron. Jag kan ju ligga på madrassen man annars har i sängen. Jag är inte direkt kräsen. Jag klarar det allt! Kommer säkert sova oroligt inatt, tänka på flytten och om jag hunnit med allt 🙂

Ont i ryggen har jag också men klockan är bara tio över åtta och än är det många timmar kvar på detta dygn som inte kan gå till spillo haha. Fast jag kan ju inte direkt börja dammsuga och väcka hela grannskapet mitt i natten så jag fundera på å vänta med det tills imorron. Fast om jag hade varit min granne så hade jag hellre tyckt att grannen skulle dammsuga på kvällen än att vakna till oljud på morgonen. Men alla är ju inte lika! Och de flesta ska väl upp å jobba imorron 🙂

Är det någon som vet vart man kan få tag på sofföverdrag? Vet att vi hade sådana på sofforna när jag var yngre. Det kan ju vara typ UTE nu när det är 2009 haha. Men jag vill ha ett sådant. Nått snyggt! Annars får jag väl sy ett själv.. Men ni kanske har några tips, om ni vet hur dana jag menar? Ett överdrag som man drar över soffor och fotöljer i olika storlekar?! Någon?

Snackar med syrran i tele just nu. Hon pratar om festandet i fredags på palace. Hon var å tittade på Backyard babies! DREGEN ÄR ASSNYGG men det tycker inte hon haha! Såg dom för ett par år sedan. Med Fredrica och Emma. Fast nu är det ju bara den sistnämnda som är värd att vara polare med haha.

flyttstad
Denna bilden symboliserar mig ganska bra idag. Och det är inte jag på bilden, googlade fram den 😉

Nu ska jag fortsätta. Man kan inte ägna sig åt nöje hela kvällen! 🙂
Kanske skrivs senare, annars imorron 😀 Tror det ska gå galant så att jag får internet direkt i lägenheten imorron. Var iaf snabbt och lätt när jag flyttade in här och det är ju i samma företag.

Ha en bra kväll så länge! Puss å hej!
Later.

3 thoughts on “Städa, städa varje söndag!

Tack för att du har något att säga!

