Mycket att fixa och dona med nu.

Puuust och stön i varje höörn. Har lite ont i ryggen nu. Har packat nästan enda sedan jag kom hem ifrån stan. Det gick kalas bra att frakta alla matvaror från den ena lägenheten till den andra. Jag ska ha stor eloge för det 😉 haha. Jag kan gått få klappa mig själv lite på axeln tycker jag. Jag har varit duktig. Förra flytten så var det bara för mig att packa upp, inte packa. Så nu får jag allt kämpa haha.

Har hittat saker i mitt kök idag som jag glömt att jag hade, men nu vet jag det haha. Har fått det mesta nedpackat. Lite krimskrams här och var som ska ner och lite i köket också. Det börjar ta sig. Jag har ju imorron å halva måndagen på mig också. Tänkt att jag ska börja städa lite smått imorron och sen mer på måndagen så att det bara är att ta grejerna och sticka. Sen är det goodbye skogen.

Fast jag tror att den försökte lura mig idag. Kanske inte skogen, men själva grejen att bo på landet. För idag kände jag det som jag tycker är så mysigt med att bo lite avsiders ifrån stan.. Nämligen lukten av häst och ko. I en liten mix. När jag precis hade flyttat hit så älskade jag det ännu mer för då påminde det mig om hemma ( i Bergkvara ). Men nu ska jag bli en stadstös och jag fäller inga tårar för det. Det är ju inte direkt som om att jag aldrig mer kommer att få känna alla dessa rena dofter som finns på landet.

Jag har nära till skog och mark OCH stan i den nya lyan. Men jag kanske inte direkt kommer att känna de goa dofterna när jag går utanför dörren. Nu kommer det bli en mer hård lukt. Avgaser blandat med gräs och träd. Men det är nog lätt att vänja sig vid det också. Även om det kanske är bättre för ens hälsa att andas in lite mer jordnära luft 🙂 hehe

Jag hoppas att hela flytten kommer att bli bra, jag oroar mig i onödan. Jag är bra på det. Måste vara redo för vad som KAN hända. För om det väl händer något så står man där med lång näsa och ser ut som ett frågetecken. Det är väl bra om man är beredd på både det ena och det andra.

Jag får inte glömma av att frosta av frysen. Men nu är det så mycket grejer i köket så det skulle bara bli ännu rörigare om jag satte igång med det nu. Så jag ska ta bort allt ifrån köket och sätta in det i hallen där det mesta redan står nedpackat. Fixa lite mer organiserat och gå ut med allt skräp som har blivit. En och en halv svart sopsäck. Bara att traska iväg med den till soprummet. Men det ska gå galant det med, inte direkt världens grej.

På måndag vet ni! Då är det dagen D och jag längtar. Vet inte hur många gånger jag har skrivit eller sagt det men det ska verkligen bli kanon! Förutom att det är några knoppar på skåpen i den nya lägenheten som sitter lösa men det fixar jag seni! Häändywoman. Eller så ringer jag in fastighetsskötaren så får han fixa med det där. Kommer säkert ändå få ringa honom om namnet på dörren. Jag heter inte D.Giller (nånting). Fast det kunde ju vara skönt med en annan identitet.

Nu ska jag lägga mig å vila ryggen innan det blir till att vara igång igen. Ikväll ska jag ta mig ett bad, det sista i sitt slag för mig i den här lägenheten. Sen ligger jag å bubblar i den nya lägenheten!! Tralalala. Underbart. Och Frida ska dessutom komma med lite fika när jag är lite mer civiliserad.

Skrivs senare kära läsare!
Later.

One thought on “Mycket att fixa och dona med nu.

Tack för att du har något att säga!

