Spräng alla vapen i luften!

Nu är jag hemma och jag funderar över saker jag kan tänkas göra innan flytten. Måste tala om för Åhlens och H&M klubben att jag har en ny adress men det är inte direkt något brådskande. Måste fixa elen, men det tror jag att jag har gjort samtidigt som jag gjorde adressändring men vet inte så det är bäst att jag ringer om det. Sen om mina föräkringar, ändra det osv. Sen ser jag över lite av alla mina grejer och ska väl packa lite ikväll. Mer blir det imorron.

Har en del program att ta igen å glo på efter den långa visiten hos Kristoffer hehe. Men som jag har skrivit i tidigare inlägg så måste jag hålla mitt fokus på flytten och inte fastna för mkt vid datorn lr tvn haha. Så jag får ta mig i kragen! Fast idag är ett undantag. Jag har mest suttit i tele och sen käkat lite. Betalt en räkning.

Idag kan man säga att en stor sten lämnat mitt hjärta och på något konstigt vis så känns det lite tomt. Men tomt på ett mer positivt sätt. Och det kommer inte ta lång tid innan det är fyllt igen. Även om lite grämer mig fortfarande så antar jag att jag bara ska göra som alltid, gå vidare och min egen väg. Jag har varit stark hela mitt liv och efter allt som jag varit med om så är väl det här ingenting i jämförelse?

Ni kanske inte förstå just precis vad det handlar om, men kan man läsa mellan raderna så förstår man. Jag har iaf fått mitt sagt idag, något jag velat säga min så kallade mamma länge. Men eftersom att hon lever i förnekelse så kan jag inte göra annat. Nu fattar hon att det inte ens är värt att försöka hålla nån så kallad kontakt med mig. Jag har varit utan hennes kärlek hela mitt liv och behöver inte någon slags ångestkärlek ifrån hennes sida! Allt hon gjort, har aldrig hänt, enligt henne själv.

Leva i förnekelse kan man alltid göra, det gör inte jag iaf. Och det hoppas jag att hon fattar efter dagens snack på msn. Hon var ju självklart helt ovetande om vad jag snackade om!!! Eller inte, pucko. Haha. Det sköna är att jag velat säga henne de där orden länge. Att hon är lika med noll för mig och har alltid varit. Allt känns lätt nu! Där fick hon. Hoppas att hon aldrig mer kan sova utan att se orden framför sig! Vore inte mer än rättvist!

När jag satt på stationen och väntade på min buss idag så såg jag en Metrotidning. Och av någon anledning så började jag tänka på saker och ting i livet och i världen. Varför görs den tidningen egentligen? Är inte det en strimla onödigt? Det finns ju så många andra tidningar som skriver om exakt samma saker, fast med andra ordval. Sen började jag tänka på mina egna och andras värderingar. Varför världen är som den är och om vi människor verkligen är så jävla hjälplösa och inte kan göra något åt det?

Det är ”vi” människor som skapat dynamiten, avgaser och annat skit. Då kan vi ju också se till att de inte används i onödan. För jag tänker inte direkt förneka att dynamit och krut aldrig varit till nytta. För när det handlar om jobb, att spränga berg, grottor lr dylikt inte är samma sak som att använda det till att spränga hus och människor. Vi har skapat något hemskt som förstör vår jord då kan vi också se till att använda det rätt.

Vi kan påverka vårat klimat så att de slipper förändras och få förfärliga konsekvenser. Även om det kan tänkas vara lite sent påtänkt nu. Jag tycker det är hemskt att alla människor inte kan förstå att kriga inte är nödvändigt och löser inga som helst konflikter. Det är bättre att man använder munnen än massa vapen.

Att vapen finns över huvud taget det fattar inte jag. Om det bara kunde förbjudas över hela världen. Att alla vapen sprängdes i luften och förstördes istället för alla kroppsdelar och värdesaker. Varför ska vapen finnas? Om det inte finns vapen som pistoler osv så skulle ju världen bli bra mkt bättre. I delar i världen, tex USA får ju till och med 6åringar gå i kurser om hur man hanterar vapen, får ett eget vapen. Lära sig vapen utan och innan. Vad allt kallas för något, vara på skjutbana och öva och gör det typ hela sin uppväxt.

Jag förstår inte varför. En sak jag förstår är att det är för att försvara sig, för att alla människor inte vill oss gott. Men om det kommer in en rånare här, inte fan behöver jag en pistol för att lösa situationen. Visst, det blir svårare att hantera än att bara sikta och skjuta. Men hellre det än att någon dör. Jag förstår också att vapen är bra att ha i jakt på älgar osv. Men det är också ganska onödigt. Använd pil och båge istället (vet att det inte tillhör vår tid, men skulle de inte vara bättre?). Inte lika lätt att döda, men det är de fina med det. Om man inte träffar en älg där ute i skogen utan någon annan jägare så kanske han iaf har en chans att överleva.

Om vapen inte fanns skulle ingen behöva göra lumpen och massvis med pengar skulle sparas in. Både i värnplikten och för vapenindustrierna.
Jag hatar krig och varje gång man får önska sig något, tex när man blåst ut alla ljus på sin födelsedagstårta, ser ett stjärnfall eller bara få en önskning så är den önskan fred på jorden. Det sägs att en önskan ska vara realistisk, för mig är den det. Om vi alla tycker lika, att alla vapen borde skrotas!

Nu ska jag inte snacka mer om vapen haha. Kommer ingen vart ändå och jag kan inte ändra världen själv, men jag kan iaf göra något. Jag älskar uttrycket; ”Man kan inte göra allt, men man kan göra något”.
Later.

Tack för att du har något att säga!

