Flytt inom räckhåll.

Då var det onsdag och om jag bara skulle suttit inomhus ( Eller stavar man det som Linda Rosing så är det inn om hus)  så skulle jag se både Semestersvenskar och Made in sweden på tv ikväll men det blir att kolla på bandy och vara utomhus istället. Hanna Hedlund med kör ska underhålla under pausen. Hon är ju till finalen. Står mellan henne och team Erik. I bandy så är det Bollnäs mot Broberg som möts! Så man kan ju hoppas att Bollnäs vinner. OM inte annat så får väl Hanna ta hem segern till Bollnäs på lördag. Även om jag lite i hemlighet hoppas på Erik. Men det är ju inget man säger till Kristoffer (fast det vet han nog redan).

Bli hemlagad pizza till middag innan det bär av, ut i kylan. Men det är bara att klä sig efter väder. Är ju sjukt mycket snö ute och ska man vara ute en längre tid så är det bäst att man har tjocka kläder så att man kan stå och  heja. Annars får man väl hoppa sig varm om kläderna inte hjälper men det ska dom väl göra. Sen har jag ju Kristoffer vid min sida som kan värma mig om jag skulle stå och hacka allt för mycket tänder.

Idag var jag och Kristoffer på Dollarstore och då köpte han ett Wii spel. Spiderman. Vi har suttit och lirat lite nu. Efter många om och men så fixade vi så att båda två va med å slogs emot alla hemska varelser. Rätt kul faktiskt och man blir arg när det inte riktigt går som man vill, men jag var ganska bra på att slåss och hajade grejen direkt. Pang, pang, DÖD. Haha. För övrigt så snackar dom spel på Svt 1 just nu. Vilket spel som kan vara bäst på vinter respektive vår och säkert de andra två årstiderna också. Borde ju inte finnas nått tvspel som passar till sommaren för då ska man väl ändå passa på å vara ute? Iaf på de fina dagarna! Dvs, aldrig i juli för då regnar det som mest 😉 Sveriges regnperiod. RES INTE HIT DÅ haha. Hmm.

Dessutom så har jag tillgång till min lägenhet på söndag men flyttar in på måndag. Det ska bli härligt, äntligen är det snart dags. Jag åker hem imorron, varit med Kristoffer i sex dagar nu så det blir till att packa hela helgen. Ska se till att få tag på nyckeln med så att jag kan sätta på kyl och frys så att det är kallt när mina varor ska byta hem. Första natten i den nya lägenheten kommer säkert att vara lite läskig i början men jag ska nog allt se till att jag ska överleva den med. Kommer säkert inte kunna sova för jag vill titta in min lägenhet hela tiden haha. Och det är så mkt som ska handlas och fixas nu i den nya. Sånt som jag måste skaffa nytt liksom. Som jag vill. Men ska nog komma i ordning så småning om. NÅN SOM KAN hänga med till IKEA, som har bil å vill hjälpa mig å frakta en del pryylaar? Vore kalas kul!

Men ett steg i taget, först måste jag flytta in. Vill ha en symaskin också. För jag har kommit på en grej man kan göra med min fula soffa som jag för tillfället har. Jag ska ju köpa en ny, liten bäddsoffa på IKEA som jag kollat in ett tag. Så jag kan ju ha två. Bara jag kan få denna idé i verket så att allt ser fint ut. Haha. Sen om den äldre soffan är nedsutten gör inte mig något haha. Jag kan ju sitta i den nya hahaha. Gästerna får sjunka ner i den gamla och försöka ta sig upp 😉 Fast det är ju egentligen inte så svårt. Allt ska ordna sig. Annars får jag ta home delivery men då vet jag inte om man kan betala med presentkort som jag har. Vet ni något om det??

Ska bli så kul att få fixa med allt i den nya lägenheten! Pyssla och dona och komma i ordning! Nice. Dom närmaste månaderna så kommer säkert allt som köps vara för hemmet haha! Skiter i allt annat, bara mitt hem är fint hehe.
Nu ska jag sätta mig och göra en liten plan för vad som ska handlas och som behövs. Borde köpa lite nya gardiner och längre gardinstänger också (om de som bodde där innan inte glömt å ta bort dom!).
Skrivs senare lr imorron….
Later.

Tack för att du har något att säga!

