Undra om min elvisp har djävulen i sig.

Hoppas ni har lyssnat på de låtarna jag visade i det senaste inlägget, om inte så skrolla ner 😉 Det blev dessutom pannkakor till middag idag. Säga vad man vill om det, pannkakor som middag. Mätt är vad jag blev och är det inte därför man äter? Jag önskar att jag kunde precis alla recept som finns till bra hälsokost i huvudet och att jag var bra på att tillaga skiten! Haha. Men jag är glad att jag iaf inte är en av dom som inte fattar hur man kokar ris (ta inte illa upp nu syrran) eller kokar makaroner.

En liten sak som jag inte förstod idag var att elvispen började låta som en vedklyvare när jag nästan var klar med smeten. Jag blev rädd och vågade knappt röra mig för jag fick ju självklart för mig att den hade fått ett eget liv och att ett spöke hade bemästrat den. Jag vet inte om den lät exakt som en vedklyvare lr som en stuckengris. Jag antar att det var någon sorts blandning. Jag försökte komma på varför den helt plötsligt var så bitter.

Men vad jag än gjorde med den och satte av och på, av och på så lät den sådära läskigt och jag fattade inte varför. Vaad tog det åt min elvisp? Den är inte så himla gammal och inte så använd som Kristoffers förra elvisp var (köpte ju en ny till honom i julklapp, ironiskt nog). Får se om den har kryat på sig tills nästa gång den ska användas. Om inte så får jag köpa en ny. Skumma elvisp!

Oooch efter detta inlägg så ska jag verkligen tina upp den där jävla maten som jag hade tänkt käka idag men glömt i frysen igår. Så att jag kan få käka det imorron för jag är suugen! Potatisgratäng och fläskfilé! MUMS!
Dessutom så skulle jag vilja fixa en protestlista emot all denna snö… När ska den försvinna, och när ska det bli vår? Kanske för tidigt att vilja ha vår så här i slutet av Januari men jag vill ha det nu.

Snön lär ju ligga kvar ett par månader till! Dumma snön. Det var kul ett tag, men nu har jag tröttnat. Jag vill kunna gå i tjocktröja och njuta av starka solstrålar och att mata änder vid kalmar slott ( kan man säkert göra nu med, för i Kalmar ere ingen snö). Men nu bor ju inte jag där men jag råkar veta att det finns en vacker plats med hungriga änder även här i Gävle.

Jag vill ha gröna, nya blad på alla träd. Fina blommor i diken. Dofter av nyklipptgräs! En vårig känsla att sommaren inte är långt borta. Jag längtar. Jag jag tror att denna sommaren som kommer, blir den bästa. Om den blir så som jag vill så kommer jag och Kristoffer campa på öland i sommar! Det ska vi allt bli två om haha. Min bror tar studenten också. Student 09! Tiden går verkligen fort. Det känns ju inte som så länge sedan jag själv tog studenten 07. Får se om campingen blir i samband med studenten där. Jag ska göra allt som står i min makt för att kunna komma på min brors student. Han frågade mig idag om jag kom på den! Och jag har så gott som lovat honom. Och jag är en tjej som håller vad hon lovar!

Handboll på tv igen. Sverige – Kuwait(stavning). 28 – 19 till oss självklart!
Men det verkar inte vara något svårt motstånd. Snart börjar också Semestersvenskar och efter det Made in sweden och samtidigt som de programen är det även Arga snickarn och Hopkins. Brukar inte direkt kolla på det sistnämna programet, men det kanske finns andra som gör? De är en ny serie.

Nu ska jag se vad jag kan göra dessa återstående minuter innan tvkvällen börjar! Helst av allt skulle jag vilja sätta igång med livet. Göra något. Jag fundera på å hitta någon teatergrupp, keramikgrupp eller något sådant kreativt. Jag känner att jag vill skapa, göra något. Vet inte vart de har kommit ifrån. Men jag tycker att det vore kul! Jag kanske har en inre konstnär i mig mohaha.

Later.

Tack för att du har något att säga!

