Drömmar och flyttning!

Jag önskar inte att mitt liv var annorlunda, bara bättre. Men i och med bättre så skulle det ju bli annorlunda.  Det är ganska konstigt det där. Men om det bara blev lite bättre så hade det ju inte varit så stor skillnad, bara bättre. Det är ju ingen förändring i de individer som inkluderar i mitt liv. Jag vet egentligen inte vad jag skriver, eller så vet jag det men kan inte förklara så att någon lycklig själ kan förstå. Kanske någon, lika trasig som jag, förstår detta ”kodade” språket. Haha.

Inatt hade jag inte direkt några glamorösa drömmar. Hjärnan hoppade runt bland olika drömmar och så här i vaket tillstånd så tror jag att dom ville säga mig något. Det är två drömmar som jag minns starkast och ingen av de var roliga. Den första handlade om att jag fick cancer i magen och gick samma öde som min farbror till mötes, jag dog av det. Men innan dess så fick min familj reda på vad som hade hänt och dom kom till Gävle och sånt, var stöd.

Jag förklarade att jag trodde att jag skulle dö och att det absolut inte var något vi skulle blunda för eller inte prata om. För det var bara så det var. När jag väl hade dött hade jag planerat min begravning detaljerat. Musik och sånt, jag kremerades. På minnsesstunden man har efter en begravning så fanns dom som betytt mest för mig i livet. Det var fler på själva begravningen men efteråt va det bara dom som jag ville skulle minnas mig lite extra.

Jag hade skrivit ett brev som jag läste upp, inspelat på ett band. Och där förklarade jag hur jag kände och att jag faktiskt inte ville dö och att dom alla borde tänka över sina liv och att jag är beviset på hur kort det verkligen kan bli. Att jag inte fick bli polis som jag ville och att jag inte födde några barn osv. Jag hade dessutom skrivit olika brev till några som jag tyckte, där på dödsbädden, att jag hade några ouppklarade saker. Sånt som jag ville ha sagt. Jag vet att jag grät på riktigt för den drömmen, helt sjukt.

Ganska konstig dröm det där. Den andra vet jag inte ens om jag kan eller vill förklara. Den var bara konstig. Jag skulle åka hem till Gävle ifrån Kalmar eller nått. Men det såg inte direkt ut som Kalmar, men det kändes som det. Några jagade mig och jag var ledsen för något. Sen hade jag sakerna i någon box som jag fick nyckeln till. Och jag var tvungen å hinna hitta boxen innan tåget gick. Det var nästan som en flygplats fast det var tåget jag skulle ta.

För när jag väl hade ”chekat” in så kunde jag inten gå ut. Och jag hade glömt att säga hejdå till Rickard. För där stod han med två kassar. Han hade varit och handlat. Han såg sorgsen ut och jag var ju ledsen sedan innan. Sen kom det några konstiga typer och försökte ta min nyckel. Allt var så konstigt haha. Svår att förklara den drömmen.

NU, mitt i inlägget så kom det en man å besiktade min lägenhet. Jag hade inte tänkt öppna men sen när jag hörde att han började fiffla med nycklarna så öppnade jag. Annars hade han ju gått in ändå, för det gav jag tillåtelse till när jag sa upp denna lägenheten. Så undrade han om jag hade några frågor så jag frågade lite. Och jag har denna lägenheten till i slutet av feb. Men tillträde till den andra 1 feb. Skönt å veta att man inte har värsta brådis iaf.

Men det ska nog gå bra. Klockan tolv verkar vara den tid som man får tillträde till nya lägenheten om man inte hört sig för med de som bor där innan. Så vi får se hur jag gör med den saken. Om jag vågar slänga i väg ett sms till han som bor i MIN nya lägenhet nu. Så kanske jag kan flytta in en dag tidigare. Annars är det ju ingen fara i taket. En sak som han, besiktningsmannen, uppmanade mig om var att om jag skulle bli kvar till den sista så är det klockan tolv på dagen som jag måste vara ute ur lägenheten och ha lämnat nycklarna. Måste ringa honom å boka tid å lämna dom i Norrsundet sa han. Men det ska jag allt fixa, även om det är en liten omväg haha.

Nu känns det som om att flytten är närmre än någonsin när han till och med redan varit här och kollat så att jag inte slagit sönder hela lägenheten. Kanske han skulle gå å säga det till grannen som bor under mig som tror att jag har slagit sönder hela inredningen för att det låter så himla mkt ifrån min lägenhet! YEEAH right. Inredningen är kvar, annars hade väl besiktningsmannen nämnt saker och ting!

När han frågade om han fick komma in så blev jag fundersam, jag tvekade på hans fråga om han fick komma in men det vore ju ännu mer genant om jag skulle säga att han fick komma tillbax imorron. Jag skäms lite över hur det var, men det låg inga synliga trosor eller använda tamponger runt om i lägenheten. Bara flyttkartonger och lite disk! Att jag inte diskade innan är jag tänkte på det! haha. Nu passade jag perfekt in på hans tro om hur ungdomar lever… Haha. Städar aldrig, diskar aldrig.

Fast det var ju inte stökigt, bara flyttstökigt och det sa ju till och med han att så är det när man flyttar haha. Disken är en annan sak, var ju inte på topp igår så. Men han har ju också varit ung haha. Ne, det fanns inga pinsamheter så jag borde inte sitta å oroa mig över vad han tänker om min levnadsvana som han fått ta del av. Jag brukar ha det finare haha! SNÄLLA förlåt mig haha.

Det är ju en del kläder som ligger huller om buller som inte direkt ingår i denna flyttröra. Så jag vet inte om han till 100% köpte min beklagan över att det kanske var lite stökigt för att jag flyttar haha. Nå väl, nu var det gjort! Sen ska de väl kolla in att jag har flyttstädat ordentligt och då kommer säkert deras bild av ”orenlig ungdom” bli ”jävligt renlig och noggrann ungdom”.  Jag kommer få en chans att rentvå mig själv!

Later.

One thought on “Drömmar och flyttning!

  1. Besiktningsmannen kommer ju för att kolla standarden på lägenheten och inte hur välstädat du har. Jag har besiktigat hundratals lägenheter och mött allt från den perfekta lägennheten till den totala katastrofen. Men vi besiktigade alltid när lägenheten var tömd och städad.
    Lycka till med flyttbestyren!

Tack för att du har något att säga!

