Thaiboxare vid 5års ålder? Bra eller anus?

Det är nog nu som först som jag känner av att jag har varit på blodgivning. Kände av det som först innan maten då jag behövde energin. Efter maten var det bättre men nu börjar jag få lite ont i huvvet så jag dricker lite mjölk och har tagit en järntablett som jag fått. Fick 20 st. Ska ta 1 om dagen. För när man lämnar blod så behöver man järntillskott för att man ska må bra osv. Så som jag fattade det när hon förklarade.

Blir nog bättre lite senare. Hade tänkt göra blåbärspaj idag men orkar inte det så det får bli imorron istället, det går ju minst lika bra. Imorron vet jag inte riktigt vad jag ska göra mer än att sova riktigt länge och sedan ska jag nog ta mig en titt över jobb jag kanske kan söka. Om det finns några. Jag ska gå på nån info på nått på fredag. Få se vad det kan vara. Var på AF idag och då berättade dom om det.

Skriver mer om det på fredag då jag verkligen har fattat vad det är frågan om. Hade tänkt träna idag med men hon på blodcentralen sa att det nog inte var en sådan bra idé då det är många som reagerar när man anstränger sig på samma dag som man har tappat blod och det förstår jag det. Men jag tror ju att jag är nån slags järnmänniska som klarar allt. Men jag gav faktiskt vika och tränade inte idag. Har känt av lite obalans också så det var nog lika bra.

Kollar på femman nu. Barn som är håller på med Thaiboxning. 5 åringar liksom och uppåt. Och föräldrarna är helt i extas och hejar på som galningar när det är match och dom slåss. Jag tycker att det verkligen är onödigt att sätta ungarna i en sådan sport när de är så små, även om det säger att de vill de själva. Det är ju inte alltid ett barn förstår vad som är bäst för en. Därför det finns 18 års gränser på en del grejer.

Och att bygga muskler när man är 5-6 är absolut inte bra då muskler och sånt inte ens växt klart. Jag vet när jag började styrketräna vid 16 års ålder att de på det gym jag gick på då tyckte det var lite tidigt. Så vad är det inte med en 6 åring då? Göra situps och springa 15 kilometer och massa annat. Nästan lite varnsinne. Men men. Dom får väl se hur det påverkar barnen i framtiden. Inget jag tänkt utsätta mina barn för senare. Om det inte är så att jag ändrat åsikt om den saken tills dess. Vet man ju aldrig.

Jag borde fundera lite över saker jag måste göra innan flytten. Ta reda på saker, ändra saker och så vidare. Det är inte lika enkelt som man trodde när man var liten, att det bara är å flytta. Mycket som det ska tänkas på, försäkringar som ska bytas adress på, adressändra, elbolag som ska hänga med i svängen och sånt! Men jag är en smart flicka och har varit med om det nästan förut, då jag flyttade hit. Jag verkligen längtar tills jag får flytta och allt är klappat och klart!

Guud vad jag längtar och jag ser bara fördelar med flytten, förutom att jag inte längre kommer bo NÄSTAN granne med den snygga killen som jobbar på ICA. Det är lite synd. Såg han idag på väg till affären. Attans att jag inte väntade typ en kvart med att gå å handla, då hade vi möts inne i affären och jag kunde följa efter i smyg haha. Töntiga jag, men det gör en hel del att ha nått att titta på så där i vardagen. Det är ju roligare att gå å handla om det är så att HAN kanske jobbar.

Få se vad Sätra har att erbjuda på Icat där. Annars får väl jag börja jobba på det icat och vara någon annans ögongodis!

Nu ska jag vila skallen och titta om folket uppdaterat sina bloggar. En ny blogg jag följer är; http://missjozie.blogg.se 
Så den kan ni ju titta in!
Later.

Tack för att du har något att säga!

