Gav blod, väntar på blod.

Sitter här med en kurrande mage. Den säger åt mig att det ta mig fan är dags för mat. Jag vet kära mage, jag vet! Men jag ville leverera ett blogginlägg först så att ni inte tror att jag förblödde på blodcentralen idag. Jag har ju varit och lämnat blod idag, första riktiga tappningen (geblod.nu). Man är väl alltid nervis första gången man ska göra någonting.

Men det var ju inte direkt första gången jag fått en kanyl uppstucken i armen precis och hur det känns det vet jag. Jag tycker bara inte om att veta hur det ser ut när den trycks in i huden och in i ett blodkärl. Annars har jag inga andra svårigheter. Och så himla nervös var jag iofs inte. Mer så att det var en spännande känsla. Och så fick man välja vad man ville ha ifrån den jättelika hyllan med massa olika saker i. Tshirts, muggar, ljusgrejs, handdukar m.m. Jag valde en vit tshirt som det står blodgivare på! Lite snyggt vid patten.

Så nu ska jag allt visa alla vad fan jag är en för en människa. Jag är en bra människa som bryr mig om andra haha. Ingen liten legist som spränger sina högtalare i lägenheten och stör grannar. Och som gärna kastar snöbollar efter äldre. Sådan är inte jag. Jag bryr mig. Det har ju funnits en liten inre legist i mig i unga år men den är sedan länge borta, så oroar er inte! Folk med förutfattade meningar och fördomar är väl ett folk som inte gillas så mkt av mig. Varför ha det? Istället för att skaffa sig en egen uppfattning.

Annars idag har jag bara åkt buss, läst lite i en bok, gjort ärenden på stan, pruttat en del och hoppats på att få stoppa slidhålet med en tampong. Jag tycker om att ha mens. Det är kvinnligt och det visar att jag är en kvinna i mina bästa dar som gärna blir befruktad SNART! haha.

Vi få skrivas senare! När jag är mätt som en gris!
Later.

2 thoughts on “Gav blod, väntar på blod.

Tack för att du har något att säga!

